2016. október 2., vasárnap

Melaszos - gyömbéres sütemény

Ezt a receptet ismét Mary Berry könyvéből hoztam, egyszerűen elkészíthető, mégis különleges ízvilágú süteményről van szó. Aki szereti a karamellt, ebben sem fog csalódni.
Többször találkoztam már olyan (többnyire angol) leírásokkal, amikben szerepelt a melasz, bár hazai receptekben csak nagyon ritkán fordul elő. Többféle színben/ízben létezik, bár eddig csak a nagy Tesco-ban láttam a klasszikus, arany színű változatot. Internetnek hálát adva, ma már könnyen hozzájuthatunk mindenféle alapanyaghoz. Én is így szereztem be az arany és fekete színű melaszt is.
A végeredmény semmihez sem hasonlítható, egyedül talán a karamell íze köszön vissza, hiszen a melasz is felfőzött cukor tulajdonképpen. A gyömbértől kellemesen fűszeres beütést kap, már-már csípőssé válik, így aki nem elég merész, nyugodtan csökkentse a mennyiségét.
Az alábbi receptben szereplő cukrok (barna cukor+2 féle melasz) mennyiségét én 20 dkg-ra csökkentettem, és így készítettem el a sütit.

Hozzávalók (30*23 cm-es tepsihez)

  • 22,5 dkg vaj
  • 22,5 dkg barna cukor
  • 22,5 dkg arany melasz
  • 22,5 dkg fekete melasz
  • 45 dkg liszt
  • fél cs. sütőpor
  • 1 csapott tk. szódabikarbóna
  • csipet só
  • 4 tk őrölt gyömbér
  • 2 nagy tojás
  • 3 dl tej

Első lépésként egy lábosban vagy a mikróban melegítsük össze a vajat, cukrot és a 2 féle melaszt. Nem kell felforralni, csak annyira legyen meleg, hogy a cukrok szépen összeolvadjanak. Hagyjuk kicsit lehűlni.
A tojást egy külön tálban keverjük el a tejjel. A száraz alapanyagokat egy nagy tálba készítsük össze.
A melaszos és tejes keveréket felváltva adagoljuk a liszthez és közben alaposan keverjük el. Kellemesen barna, viszonylag híg masszát kapunk, amit egy papírral bélelt tepsibe öntünk.
160°C-ra előmelegített sütőben kb. 50-55 perc alatt készre sütjük.
Tetszőleges formájúra vágjuk őket, és már kínálhatjuk is. Hűtőben sokáig eltartható és a fagyasztást is remekül viseli.
Nálunk osztatlan sikert aratott a kóstolók körében!

Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése