2016. január 8., péntek

Somerset-i almás süti

Néhány évvel ezelőtt volt szerencsénk egy kis időt Angliában tölteni, ahol a "kötelező" turista látványosságokon kívül sikerült egy kicsit körbenézni a szebbnél szebb városkákban. Így bukkantunk egy apró könyvesboltra, ahol rátaláltam erre a könyvre, Book of British Food. Rendszerezve, a különböző tájegységekre lebontva mutatja be a britek közkedvelt receptjeit.

Ez az almás süti dél-nyugat Anglia (Somerset és Dorset megye) sajátja, és hidegen-melegen egyaránt szívesen fogyasztják.
Sok receptet fogok ebből a könyvből elkészíteni...hogy miért éppen ez lett az első? A válasz rém egyszerű, a pulton pihenő almák már kezdték feladni reményt, hogy valaha is felhasználom őket (félő volt, hogy a szemetesbe vetik magukat).
Remek kis sütemény lett, ízletes, szaftos, olyan "kérek még egy szeletet" típus.

Hozzávalók (18 cm-es tortaformához)

  • 12,5 dkg vaj
  • 17,5 dkg barna cukor
  • 2 tojás
  • 22,5 dkg liszt
  • 2 tk. sütőpor
  • 1 tk fűszerkeverék (én gyömbért és szegfűszeget használtam)
  • 1 tk fahéj
  • 45 dkg alma (hámozva, darabolva)
  • kevés tej


Habosra keverjük a vajat a cukorral, majd egyesével hozzáadjuk a tojásokat. Keverjük bele a lisztet, sütőport, fűszereket. Ha szükséges, kevés tejjel lazítsunk az állagán, hogy könnyedén tudjuk a formába önteni.
Végül alaposan, de óvatosan forgassuk bele az almadarabokat. (én egy kis citromlevet is adtam hozzá)
Papírral béleljük ki a tortaformát, töltsük bele a masszát.
170°C-ra előmelegített sütőbe tesszük és kb. 1,5 óráig sütjük.

A recept szerint, miután kihűlt megkenhetjük egy kevés mézzel, majd szórhatunk rá finomítatlan cukrot. Én ezt nem tettem meg, és enélkül is kellően édes lett.
Tálaláskor esetleg meghinthetjük finoman porcukorral. Ha van kedvetek, kínáljatok hozzá valamilyen savanykás lekvárt.
Köszönöm az íróknak, hogy gondoltak az olyan halandó turistákra is, akik nehezen boldogulnak az uncia és font mértékegység-univerzumban, ezért a mennyiségeket megadták grammban is! :)


Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése