2016. január 25., hétfő

Blondie

A brownie az egyik kedvenc édességem, ezért már régóta szemezgettem a fehércsokis változatával, de eddig valahogy elkerültem. Kóstoláskor azonban be kellett vallanom magamnak, hogy bizony kár volt idáig várni.
Sokféle módon ízesíthetjük, tehetünk bele mandulát, mogyorót, kevés gyümölcsöt, de hagyhatjuk "üresen" is. Én egy kis aszalt vörös áfonyával dobtam fel. Csokoládé-imádóknak kötelező recept következik.

Hozzávalók (27*17 cm-es tepsiben sütve)

  • 18 dkg fehér csokoládé
  • 12 dkg vaj
  • 2 tojás
  • 4 ek. cukor
  • fél tk. vanília aroma
  • kevés citromlé (vagy aroma)
  • 10 dkg liszt
  • néhány szem aszalt vörös áfonya

A csokit és a vajat összeolvasztjuk. Nekem erre a bevált módszerem a következő. Mikróban majdnem készre olvasztom a csokit, majd beledobom az apróra vágott vajat és visszateszem néhány pillanatra a mikróba. Alaposan összekeverem, hogy szép, sima masszát kapjak. (épp csak langyosan lesz)
Kikeverjük a cukrot a tojásokkal, vaníliával, citromlével majd hozzácsurgatjuk a vajas csokit és összedolgozzuk. Végül beleforgatjuk a lisztet.
Tepsibe öntjük és néhány szem áfonyát szórunk a tetejére (én a jól bevált brownie sütőformámat használtam) majd 180°C-ra előmelegített sütőbe dugjuk.
Kb. 20 perc alatt elkészül.
Megvárjuk, amíg legalább langyosra hűl, tovább már úgysem bírjuk megállni a kóstolást, annyira szuper illatok hagyják el a konyhát. :)

Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése