2013. november 3., vasárnap

Csokis pöffeteg

Amikor Martha Stewart oldalán bogarásztam mindenféle finomság után, egyszerűen nem tudtam kihagyni ennek a jópofa keksznek a tanulmányozását. Senki ne ijedjen meg, csöppet sem bonyolult, sőt, a gyerekeket is bevonhatjuk az elkészítésébe. :)
Annyira megtetszettek ezek a sülés közben pöffeszkedő gombócok, hogy muszáj volt azonnal összedobnom. Azóta pedig már többször is nekiláttam. :)
Egy dologra azonban minden kedves Olvasónak felhívom a figyelmét: függőséget okoz! :)

Hozzávalók (kb. 32 gombóchoz)

  • 18 dkg étcsoki
  • 13 dkg liszt
  • 2 tk sütpor
  • 5 dkg kakaópor
  • 11 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • 60 ml tej
  • porcukor a forgatáshoz

A csokit megolvasztjuk és félretesszük hűlni. A lisztet összekeverjük a sütőporral, kakóval, sütőporral.
A szobahőmérsékletű vajat kihabosítjuk a cukorral, hozzáadjuk a vaníliás cukrot, tojásokat és tovább keverjük.
Most jöhet a tej és a langyos olvadt csoki. Óvatosan forgassuk össze, majd apránként adagolva keverjük bele a lisztes egyveleget.
Két részletben csomagoljuk folpackba. (itt még nehézkes a dolog, mert elég lágy a tészta)
Hűtőben 3 órát, fagyasztóban fél órát pihentessük, hagyjuk hogy összeálljon a tészta.
Én a hosszabb megoldást választottam, és a 3 óra végére szépen megkeményedett az alap, így könnyen tudtam vele dolgozni.
Egy tányérba szórjunk bőségesen porcukrot, majd a tésztából nagyobb diónyi adagot csippentsünk le, és formázzunk belőle gombócot, amit alaposan beleforgatunk a porcukorba.
Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük őket, és 180 C°-on 12-14 perc alatt készre sütjük.
Hamar kihűlnek, így nem kell sokáig türtőztetni magunkat.
A család apraja-nagyja imádni fogja.


Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése