2013. március 13., szerda

Tejfölös-kekszes süti

A tejfölt nagyon sokáig nem tudtam elképzelni édes süteményekhez, de történt egyszer, hogy a főnök asszonyom hozott be magával egy hatalmas adag tejfölös banános sütit, ami annyira jól nézett ki, hogy muszáj volt megkóstolnom...azóta imádom. :)

Sok recept között keresgéltem, hogy találjak valami irányadó mennyiséget, de végül magamnak találtam ki az adagokat egy kis próbálkozással. Több helyen láttam babapiskótával elkészítve, de nekem háztartási keksszel jobban bejött.
A tál amiben minden alkalommal összedobom a sütit: 30 x 20 cm-es.

Hozzávalók

  • 1200 g tejföl (1 nagy vödrös+2 kicsi pohár)
  • kb. 120-130 db háztartási keksz
  • 3 cs. vaníliás cukor
  • 1 ek zselatin fix
  • 3-4 banán
  • cukor vagy édesítőszer ízlés szerint (nekem kb 8-9 ek)


Tetejére:

  • csokiöntet


Egy nagy tálban alaposan kikeverjük a hideg tejfölt a cukrokkal és a fixálóval.
A banánokat vékony karikákra vágjuk, egy tál alját szépen kirakjuk a keksszel.

Erre lapátolunk egy adag cukros tejfölt, szépen elsimítjuk majd kirakosgatjuk 1 banánnyi karikákkal.
Így folytatjuk, amíg el nem fogynak a hozzávalók. A tetejére mindenképpen keksz kerüljön, így tudjuk majd szépen szeletelni.
Betesszük a hűtőbe, és türelmetlenül várjuk a másnap reggelt, mert bizony szükséges egy éjszakát pihentetni a hűtőszekrényben. Ha mindent jól csináltunk, akkor szuper puha lesz a keksz, és sokkal gyorsabban elfogy az adag, mint sem azt gondoltuk volna.
Mi nagyon szeretjük egy kis csokisziruppal meglocsolni a kockákat, de ha nincs otthon, akkor olvasszunk meg néhány kocka csokit és azzal csurgassuk le a tetejét.


Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése