2012. november 14., szerda

Csokoládépiramis

Még anyukám születésnapjára készítettem el...pontosabban ez "csak" a 2. sütemény volt. Nem mintha ne lett volna elég a trópusi torta, csak hát megláttam, megtetszett és meg kellett csinálnom. :)

A receptet Yasmine bazárjának köszönhetjük. :) Az elkészítése nem bonyolult, egy helyen kell ügyesnek lennünk, mikor átlósan elvágjuk a sütit, de erről majd később. Nézzük a receptet. A krém arányain változtattam egy keveset, mert nem szeretem ha túl vajasra sikerül.


Hozzávalók

Tésztához:

  • 6 tojás
  • 6 ek. forró víz
  • 18 dkg cukor (én 15 dkg-t tettem bele)
  • 15 dkg liszt
  • 1,5 tk. sütőpor
  • 3 ek. kakaópor


Krémhez:

  • 9 dl tej
  • 2 cs. csokoládés pudingpor
  • 14 dkg porcukor
  • 20 dkg margarin


A 6 tojást egy tálba ütjük és hozzáadjuk a 6 ek. forró vizet, majd összekeverjük. Beletesszük a cukrot, kakaóport és nagyon habosra keverjük. A lisztet és sütőport is hozzáadjuk és összeforgatjuk.
Egy gáztepsit kibélelünk sütőpapírral és belesimítjuk a tésztát. 200°C-ra melegített sütőben 12-15 perc alatt készre sütjük, majd még forrón lehúzzuk róla a papírt.
Majd 4 egyforma téglalapra vágjuk. Hagyjuk teljesen kihűlni.
A krémhez főzzük fel a tejet a pudingporral, cukorral a szokásos módon. Gyakori kevergetés mellett hűtsük ki. A szobahőmérsékletű vajat mixer segítségével keverjük ki egy kicsit, majd keverjük a már kihűlt pudinghoz.
A lapokat és a krém 2/3-át rétegezzük egymásra, hogy egy nagy téglalap tortát kapjunk. Tegyük be a hűtőbe egy éjszakára!
A tortát hosszában, átlósan elvágjuk, hogy 2 hosszúkás háromszöget kapjunk, majd forgassuk össze a képen látható módon.
A maradék krémmel vonjuk be a kapott formát, és díszítsük ízlés szerint. Én fehér csokoládét reszeltem rá, de használhatunk mandulaforgácsot, tejszínhabot, cukorgyöngyöket vagy csokipasztillákat.
Nálunk nagy sikere volt, ajánlom kipróbálásra! :)

Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése