2012. szeptember 12., szerda

Csokis-zabpelyhes keksz

Régen sütöttem már valamilyen kekszet, itt volt az ideje. :) Egyszer és nagyszerű, na meg isteni finom.
Stahl Judit Büntetlen örömök c. könyvében találtam.



Hozzávalók (4 főre)


  • 75 g zabpehely
  • 75 g liszt
  • 2 púpos ek. kakaópor (keserű)
  • 1 kk. szódabikarbóna
  • 5 dkg étcsokoládé, apró darabokra törve
  • 15 dkg barna cukor
  • 10 dkg vaj
  • 1 tojás
  • csipet só


A zabpelyhet szárazon felhevített serpenyőben megpirítjuk, közben néha rázogassuk meg, majd daráljuk le. (lehet kávédarálóval is, én a botmixeremhez tartozó aprítóval dolgoztam)
Robotgéppel habosra keverjük a puha vajat a cukorral, hozzáadjuk a tojást és tovább keverjük.
Összekeverjük a zabpehelyből kapott lisztet a sima liszttel, hozzászitáljuk a kakaóport. Beleszórjuk a csokidarabkákat és a csipet sót, szódabikarbónát.
Összeforgatjuk a száraz egyveleget a tojásos masszával.
Egy kanál segítségével kis adagokat teszünk egy tepsire, a tetejüket kicsit meglapogatjuk.

Megpróbálhatunk kézzel kis gombócokat formázni majd utána kilapítani őket, de nekem valahogy nem akartak sikerülni, így átváltottam a kanalas megoldásra. :)
Légkeverésen 200°C-on pontosan 8 perc alatt készre sütjük.
Rácsra tesszük és hagyjuk kihűlni.
Kávé, tea vagy a kakaó mellé nagyon szuper.


Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

  1. Igen, igen! Kipróbáltam, és tanúsíthatom, hogy nagyon finom!
    Nem nagy macera az elkészítés, és legalább tudom, hogy mi van benne (csupa-csupa finomság!). :))

    VálaszTörlés
  2. Igazi egészséges csmege. :) Nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés