2012. augusztus 15., szerda

Császármorzsa

Be kell vallanom, hogy nagyon sokáig nem ettem meg a császármorzsát...igazság szerint nem is tudom, hogy kóstoltam-e valaha is, egyszerűen csak ráragadt, hogy nem szeretem. Petra receptje óta azonban ez másként van. :)


A császármorzsa, vagy ha jobban tetszik smarni egy osztrák múltra visszatekintő édesség, állítólag Sisi királynő szakácsa készítette először. De ez mindegy is, a lényeg, hogy nagyon finom, és sohasem késő kipróbálni. :)


Hozzávalók (6 főre)

  • 20 dkg búzadara
  • 15 dkg liszt
  • 5 dl tej
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 marék mazsola
  • 4 tojás
  • 4 ek. porcukor
  • 8 dkg vaj
  • csipet só

Tetejére:
  • porcukor
  • forró sárgabarack levár

Először a darát, lisztet és a tejet csomómentesre keverjük. Hozzáadjuk a reszelt citromhéjat, mazsolát és a sót.
Lefedjük és legalább 5-6 órára hűtőbe tesszük, de akár egész éjszaka is pihenhet a hidegen. Én is így tettem, előző este elkészítettem, majd másnap délután sütöttem meg.
A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját belekeverjük a hűtőből kivett tésztába. A fehérjét pedig kemény habbá verjük a porcukorral, majd óvatosan hozzáforgatjuk a masszához.
Nagy serpenyőben megolvasztjuk a vajat, és a massza felét beleöntjük. Közepes lángon sütjük majd amikor a tészta alja megszilárdult, egy fa spatulával negyedeljük és átfordítjuk a másik oldalukra. Sülés közben folyamatosan darabolhatjuk a spatulával, attól függően mekkorára szeretnénk hagyni a morzsát.
A másik felével ugyanígy járunk el. Nekem annyival volt könnyebb dolgom, hogy csak fél adagot készítettem el belőle, így nem kellett kétszer sütnöm.
Közben felforrósítjuk a lekvárt, előkészítjük a porcukrot, és amint végeztünk a sütéssel, már tesszük is tányérba, és tálalhatjuk ízlés szerint.

Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése