2012. április 15., vasárnap

Túrós-barackos Charlotte torta

Nagymamám születésnapjára készítettem ezt a tortát. Aki nyomon követi blogomat már tudhatja, hogy a nagyinak mindig valamilyen gyümölcsös vagy túrós sütit, vagy ezek variációját készítem, mert hát ez a kedvence. :) Most viszont szerettem volna túllépni a piskóta-túrós krémmel megkenve alapon, így esett a választásom a Charlotte tortára (hiszen bármilyen krémmel megtölthető), hogy mégis csak nagyi ízléséhez igazodjon.


Bár már elég sok édességet kipróbáltam, ilyen tortát még nem volt szerencsém sütni, ezért (mert bár nem egy bonyolult dolog) gyermeki lelkesedéssel és izgalommal fogtam neki. A torta történetéről itt olvashattok egy kicsit.


Hozzávalók(8-10 főre)

Piskótához (1 tekercshez)
  • 6 tojás
  • 6 ek. cukor
  • 6 ek. liszt
  • fél tk. sütőpor
  • csipet só

Töltelékhez:
  • 50 dkg túró
  • 4 dl habtejszín
  • 2 cs. vaníliás cukor
  • 1 cs. habfixáló vagy zselatin fix
  • reszelt citromhéj vagy citrom aroma
  • 2-3 ek. porcukor (ízlés szerint)
  • 1 üveg barack befőtt vagy konzerv

A piskótához a tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük. A sárgáját a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a lisztet, sütőport, sót és elvegyítjük. Végül beleforgatjuk a fehérjehabot, és sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük.
Előmelegített sütőben, 160°C-on aranybarnára sütjük.
Amint kivettük a sütőből, átfordítjuk egy deszkára, vagy egy másik tepsi hátuljára és egy konyharuha segítségével még melegében feltekerjük.
Ugyanezt megismételjük még egyszer, így kapunk két tekercset. Ha kihűltek, megkenjük őket lekvárral.
A krémhez egy tálba készítjük a túrót és villával vagy akár botmixerrel kicsit pépesítjük. A barackot apró darabokra vágjuk és belekeverjük a túróba a vaníliás cukrokkal és citrom aromával együtt. Megkóstoljuk, és ha kell tegyünk bele kevés porcukrot. A tejszínt verjük kemény habbá. (a biztonság kedvéért én mindig teszek bele egy csomag habfixálót.
Óvatosan forgassuk hozzá a barackos-túrós krémhez, majd tegyük be a hűtőbe.
Készítsünk elő egy 2 literes tálat, és a belsejét béleljük ki folpackkal. A tekercseket vágjuk fel kb. 1 cm-es szeletekre, majd rakjuk a tál alját és oldalát is vele. (nyugodtan passzírozzuk őket szorosan egymáshoz)
Erre kanalazzuk az összes tölteléket és simítsuk el a tetejét.
A maradék piskóta szeletekkel pedig takarjuk be a tölteléket.
Ezt is fedjük be folpackkal, majd nyomkodjuk meg óvatosan. Tegyük hűtőbe legalább 6 órára, de egy éjszakát is eltölthet ott.
Másnap szedjük le a fóliát a tetejéről, és egy tortatálra vagy tálcára egy gyors mozdulattal fordítsuk ki.
Szedjük le a fóliát róla és ha szeretnénk díszítsük bátran.
Nekem különösen ízlett, mert a töltelék nem volt túl édes, majdnem inkább savanykás, viszont a piskótatekercsben megbúvó bőséges lekvár ellensúlyozta ezt az ízt. Szerintem szuper. :)



Jó étvágyat!


5 megjegyzés:

  1. Csodaszép lett szerintem, még sosem mertem nekifogni, annyira macerásnak tűnt:)

    VálaszTörlés
  2. Én is féltem tőle, de bátran állíthatom közel nem olyan nyűgös, mint amilyennek tűnik. :)

    VálaszTörlés
  3. Ügyes vagy drága sógorném! :)
    Úgy látom alakul a kínálat a majdani cukrászdánkhoz! ;)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon fincsi egyszerű és imádja a férjem :)

    VálaszTörlés