2012. április 8., vasárnap

Rigó Jancsi muffin

Ha húsvét, akkor a legtöbben a kalácsra és a répatortára gondolnak, de idén nem akartam a hagyományokat követni, így kimaradnak a "szokásos" fogások. Helyettük egy egyszerű, de mutatós muffint készítettem. :)


A Rigó Jancsit amúgy is szeretem, de külön öröm volt, hogy ilyen formában sikerült megvalósítani. A receptet, Petrától, a No Salty háziasszonyától kölcsönöztem. Az ötlet szerintem zseniális, és már azon is elgondolkodtam, hogy melyik sütiket lehetne még ilyen variációban elkészíteni.

Hozzávalók(12 darabhoz)

Tésztához:
  • 10 dkg liszt
  • fél kk. sütőpor
  • 2 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 4 tojás
  • 12 dkg porcukor
  • csipet só

Krémhez:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 3 dl habtejszín

Mázhoz:
  • 15 dkg étcsokoládé
  • 6 dkg vaj

Az első lépést a sütés előtti este kell megtenni. A krémhez felolvasztjuk a darabokra tört csokoládét a tejszínben. Megvárjuk amíg kihűl, majd betesszük a hűtőbe.
Másnap a tojássárgákat habosra keverjük a cukor kétharmadával. a fehérjéket egy külön tálban keményre verjük, majd a vége felé hozzáadjuk a maradék cukrot.
A lisztet összeszitáljuk a kakaóporral és beletesszük a sütőport, sót.
A cukros sárgájához óvatosan hozzáforgatjuk a fehérjehabot. Végül a lisztes egyveleget is belekeverjük.
A muffintepsit kibéleljük papírkosárkákkal és egyenletesen elosztjuk bennük a masszát. (kb. 1,5-2 ek. jut mindegyikbe) Közben előmelegítjük a sütőt 175°C-ra.
A muffinokat 16 perc alatt készre sütjük, de azért végezzünk tűpróbát.
Megvárjuk, amíg kihűlnek, majd 1,5-2 cm vastagon levágjuk a kalapjukat.
A hűtőhideg csokis tejszínt kemény habbá verjük egy robotgép segítségével, majd habzsákba töltjük és a lefejezett muffinokra nyomjuk a krémet.
Tudom-tudom, nem a legbizalomgerjesztőbb a látvány, cserébe viszont fincsi. :)
A csokimázhoz felolvasztjuk a csokit és a vajat, picit hagyjuk hűlni, majd belemártogatjuk a muffintetőket. Sajnos nem tudom mi történt az olvasztáskor, de nem akart sikerülni...így egy B-tervhez kellett folyamodnom, mert este már nem tudtam elszaladni újabb tábla csokiért. Találtam a szekrény mélyén egy csomag instant csokoládés cukormázat. A port néhány kanál vízzel kikevertem és ebbe tunkoltam a tetőket.
Ugyan nem olyan mint ha igazi csokival készítettem volna, de elégedett vagyok ezzel is. :) A tanulságot persze levontam...mindig legyen itthon tartalék dugi-csoki. :)
Az utolsó lépés pedig, hogy a tetőket helyezzük vissza a krémes muffinokra.
Én egy kicsit pihentettem őket a hűtőben, majd tálaltam. Meg kell mondanom nem hittem volna, hogy a zacskós cukormáz ennyire beválik...isteni lett vele, és így utólag nem bánom, hogy nem sikerült a csokiolvasztás. :)

Jó étvágyat kívánok!

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek, nem látszik, hogy cukormáz, és nem csoki.:)

    VálaszTörlés