2012. április 22., vasárnap

Gesztenyés leveles csigák

A leveles tészta az egyik legeslegjobb dolog a világon...szerintem legalábbis, de gyanítom többen csatlakoznának hozzám ebben a kérdésben. :)


Ez az egyike azon kevés dolgoknak, amiket mindig tartok a fagyasztóban, "vészhelyzet" esetére. Jelentsen ez váratlan vendégeket, vagy egy gyenge pillanatot, amikor nem tudok ellenállni az édesség iránti kísértésnek. A "legbonyolultabb" része a dolognak a töltelék kigondolása, ami így sem tart tovább 2 percnél, egészen pontosan addig, amíg át nem nézzük a spejzunk minden rejtett zugát. :)
Ezúttal nem hirtelen felindulásból készítettem leveles tésztás édességet. Baráti összejövetelre készültünk, és hát szerettem volna valami kis apró édességgel is készülni...ez egy jó megoldásnak tűnt. Mariann barátnőmet innen is üdvözlöm. :)

Nézzük a hozzávalókat:
  • 1 cs. leveles tészta
  • 1 cs. gesztenyemassza (25 dkg)
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • fél dl tej
  • ízlés szerint rum aroma

Ha a fagyasztóból halásszuk elő a tésztát, akkor hagyjuk egy kicsit felengedni, majd picit sodorjuk ki.
A gesztenyemasszát ha kell olvasszuk ki (1 perc a mikróban alacsony fokozaton tökéletesen megfelel) majd villával nyomkodjuk szét. A tej háromnegyedét öntsük rá, szórjuk bele a cukrot és végül ízlés szerint adjunk hozzá rum aromát, majd alaposan keverjük el.
A tésztára kenjük a tölteléket...ez persze nagyon jól hangzik, de miért is ne akkor ütne ki balul a dolog, amikor alig fél órám van hátra indulásig?! :) Valami miatt a masszát nem tudtam elkenni a tésztán, mindenféle megoldással próbálkoztam ami eszembe jutott, végül már könyékig gesztenyésen igyekeztem kézzel-lábbal nagyjából középre igazítani egy csíkban a tölteléket. A művelet közben persze néhány helyen a tésztát is kiszakítottam...legszívesebben elsírtam volna magam, és dühömben szerettem volna kivágni a kukába az egészet. :)
Végül nagy nehezen feltekertem a tésztát, majd kis szeleteket vágtam belőle, amit tepsire rakosgattam.
A maradék tejjel lekentem őket, persze tojást is használhatunk erre a célra. (A tésztából leszakadt egy darab, amiből végül csigák helyett párnácskát tudtam fabrikálni, a tetejét pedig késsel bevagdostam)
180°C-ra előmelegített sütőben nagyjából 12-15 perc alatt készre sütjük.
Szerencsére a végére minden jól alakult, időben odaértünk a találkozóra, és a csigák is finomak lettek. :) Képből is csak ez a 3 készült, nézzétek el nekem. :)
Hát így telt a hétvége..

Jó étvágyat!

1 megjegyzés: