2012. február 12., vasárnap

Zsemle

Amikor kint hideg van, főleg ha ennyire, szeretek bevonulni a konyhába és készíteni valami szív- és gyomormelengető dolgot. Két héttel ezelőtt történt, pont hétvégén, hogy a kenyér elfogyott és semmi kedvünk nem volt kimozdulni azon a szeles, hideg estén...így készült el az első zsemlém. :)


Gyorsan kerestem egy szimpatikus receptet, amit itt találtam, és csak ajánlani tudom másoknak is. Nagyon gyorsan elkészül, alig van vele munka, és mennyei finom a végeredmény.

Hozzávalók(12 kis darabra)

  • 2,5 dl víz
  • 1 tojás
  • 2,5 dkg vaj
  • 45 dkg liszt
  • 1 tk. só
  • 1 ek. cukor
  • 1 cs. szárított élesztő

Kenyérsütőgép hiányában minden hozzávalót egy tálba készítünk, és a robotgép dagasztófejével alaposan összedolgozzuk.
Letakarva a duplájára kelesztjük, majd egy picit kisodorjuk. 12 darabra osztjuk, és egyesével szépen megformázzuk őket. Én legközelebb, csak 8 darabot készítek belőle, hogy nagyobbak legyenek.
Tepsire tesszük, majd bevizezzük a tetejüket. Ízlés szerint szórhatunk rá bármit, én most reszelt sajtot, szezám- és napraforgómagot használtam, de persze üresen is hagyhatjuk őket.
180°C-os sütőben kb. 15-20 perc alatt aranybarnára sütjük.
Ezután már csak várnunk kell, hogy kibírjuk addig, amíg egy csöppet meghűlnek a zsemlék. :)
Egy kevéske vajjal megkenve mennyei élmény. Biztos vagyok benne, hogy még sokszor előveszem ezt a receptet.


Jó étvágyat mindenkinek!

1 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet!:) Kérlek nézz be hozzám, szeretnék neked valamit adni!:)

    VálaszTörlés