2012. február 19., vasárnap

Ökörszem

Régebben sokszor vásároltam ökörszemet a pékségekben, így különösen megörültem, amikor ráleltem erre az egyáltalán nem bonyolult receptre. A végeredmény tükrében pedig bátran állíthatom, hogy ezután nem fogok a bolti verzió után ácsingózni. :)

Az egyetlen szépséghibája a dolognak, hogy ki kell várnunk a kelesztés rettentően hosszú folyamatát...amely nekem sokszor komoly nehézséget okoz ilyen finomság elkészítése közben. :) A receptet a No Salty-n találtam, az arányai tökéletesek, már csak neki kell állni.

Hozzávalók(8 darabhoz)

Tésztához:
  • 25 dkg liszt
  • 2 dkg friss élesztő
  • 10 dkg vaj
  • 6 dkg porcukor
  • csipet só
  • 1,5 dl tej
  • 2 tojássárgája
  • 1 cs. vaníliás cukor

Töltelékhez:
  • 25 dkg túró
  • 1 dl tejföl
  • 1 tojás
  • 5 dkg cukor
  • 2 dkg olvasztott vaj
  • maréknyi mazsola
  • csipet só

Kenéshez:
  • 1 tojás

Az élesztőt egy tk. cukorral langyos tejbe morzsoljuk és félretesszük. A lisztet egy tálba szitáljuk, majd hozzáöntjük a felfuttatott élesztőt. Beleöntjük a megolvasztott vajat, majd a cukrot, sót és a tojássárgáját is. Lágy tésztát gyúrunk, az állaga nagyon kellemes.
Letakarjuk és langyos helyen a duplájára kelesztjük.
Ha megkelt a tészta, kicsit átgyúrjuk és 8 bucira osztjuk. Mindegyiket kicsit ellapogatjuk, és a széleit kihúzkodjuk és tepsibe tesszük. A közepén egy kis mélyedést alakítunk ki. Letakarjuk és még fél órát pihentetjük.
Közben elkészítjük a tölteléket. Ehhez az áttört túrót alaposan összekeverjük a többi hozzávalóval. Nekem lágyabb lett a kelleténél, valószínűleg a hígabb tejföl lehetett az oka, de ez semmiben nem befolyásolta az ökörszem ízét. :) Annyi nehézséget okozott, hogy nem tudtam az összes tölteléket belekanalazni a tészták közepére.
A mélyedésekben egyenlően elosztjuk a túrós krémet és a tészta széleit lekenjük a tojással. Légkeverésen 190°C-ra előmelegített sütőbe tesszük és aranybarnára sütjük.
A megmaradt tölteléket kis szuflé formákba öntöttem és megsütöttem. A helyzet az, hogy majdnem jobban ízlett ez a sült natúr túrókrém, mint a tésztás változat. :)) Szóval csak magában is tudom ajánlani a tölteléket.
Az ökörszemeket hagyjuk kicsit kihűlni, közben ha szükséges tegyünk meg minden óvintézkedést, hogy a család tagjai ne vethessék rá magukat azonnal a még tűzforró péksütire. :)

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése