2012. január 1., vasárnap

Sajtkrémes pogácsa

Ezt a sós rágcsát karácsonyra készítettem, a sok édes mellett igen csak nagy keletje volt. Azért ezt választottam, mert a krémes tölteléke miatt különbözik a hagyományos sós rudaktól, pogácsáktól. (amik nem mellesleg persze szintén isteniek) :)


Nem számoltam össze pontosan hány darab jött ki az alábbi mennyiségekből, de csak azért érte meg karácsony első és második napját, hogy a családot legyen mivel megkínálni...egyébként már első nap végére nem maradt volna belőle egy árva darab sem. Azt hiszem ez jó jel. :) A recept a 2010-es Rama receptnaptárban olvasható.

Hozzávalók(5-6 főre)

Tésztához:
  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg vaj
  • 1 tk. só
  • 1 mk. pirospaprika
  • 1 dkg élesztő
  • 8 dkg reszelt sajt
  • 3 ek. tejföl
  • 1 tojássárgája

Krémhez:
  • 10 dkg vaj
  • 20 dkg tejszínes krémsajt
  • 10 dkg reszelt sajt

A tésztához a száraz hozzávalókat egy tálba készítjük, majd beleszórjuk a reszelt sajtot és a tejföllel és tojássárgájával összegyúrjuk. Könnyű vele dolgozni, nagyon kellemes állaga van.
Folpackba csomagoljuk és 1-2 órát pihentetjük a hűtőben.
Lisztezett deszkán kb. 2 mm vastagságúra nyújtjuk, majd kiszaggatjuk. Én 5 cm-eset használtam, hogy ne legyen olyan szaporátlan.
Előmelegített sütőben 200°c-on aranybarnára sütjük. Vigyázzunk vele, mert hamar készen van, én majdnem odaégettem egy tepsivel...szerencsére csak majdnem. :) Hagyjuk kihűlni.
A krémhez a lágy vajat kikeverjük a krémsajttal (én a sima tömlős fajtát választottam) majd belekeverjük a reszelt sajtot és ízlés szerint sózzuk.
A kihűlt korongokat megkenjük a krémmel, ha szeretnénk az oldalukat még beleforgathatjuk reszelt sajtba, de én ezt kihagytam, így is megállja a helyét.
Már csak a falatozás van hátra, de előre figyelmeztetek mindenkit, egy darab után is függőség alakulhat ki, így csak saját felelősségre fogyasszunk belőle. :))


Jó étvágyat és persze Boldog Új Évet kívánok mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése