2012. január 15., vasárnap

Chococcino szelet

Múlt hétvégén valami igazán krémesre vágytam, de nem akartam a megszokott sütikből válogatni, így valami újdonság után kutakodtam a No Saly-n. Persze nem kellett sokáig keresgélnem, hamar rábukkantam erre az ínycsiklandó receptre, ami Strawberry-t dicséri, ugyanis ő töltötte fel ezt a finomságot. Így innen is hatalmas köszönet neki, és mindenkit csak buzdítani tudok arra, hogy kipróbálja. :)


Az elkészítése rém egyszerű, csupán a türelmünket kell előkészíteni, mert a végén egy éjszakai pihenő vár a sütire, viszont garantálom, hogy minden percnyi várakozás megéri. :)


Hozzávalók(5-6 főre)

Tésztához:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 1 ek. étolaj
  • 17,5 dkg barna cukor
  • 2 tojás
  • 10 dkg lágy vaj
  • 2 dkg keserű kakaópor
  • 8 dkg liszt
  • 1 csapott tk. szódabikarbóna vagy sütőpor
  • csipet só
  • 1,5 ek. erős feketekávé

Krémhez:
  • 50 dkg mascarpone
  • 1,5 dl tejszín
  • 1 dl tej
  • kb. 5 ek. porcukor
  • 10 g zselatin vagy 1 cs. zselatin fix
  • 1,5 tk. instant kávé 1 dl vízzel elkészítve

A csokit darabokra törjük és az étolajjal felmelegítjük. A cukrot a tojásokkal habosra keverjük, majd hozzáadjuk a lágy vajat és tovább keverjük. A lisztet, szódabikarbónát, kakaót, sót egy tálban elvegyítjük, majd fokozatosan a tojásos masszához adagoljuk. Végül az olvasztott csokit és a kávét is belecsurgatjuk és elkeverjük.
Előkészítünk egy 18x28 cm-es tepsit, majd kibéleljük sütőpapírral. (az oldalát is) Belesimítjuk a tésztát.
20 percig sütjük 180°C-os sütőben, egy perccel sem tovább, majd hagyjuk kihűlni.
A krémhez én zselatin fixet használtam, szerintem sokkal egyszerűbb, mint a sima zselatin. Ha ti is így tesztek, akkor a következő sorrendben dolgozzátok össze a krémet: mascarpone, tejszín, tej, kávé, zselatin fix, végül pedig a cukor. Én annyit változtattam a dolgon, hogy nem készítettem külön instant kávét, hanem a tésztához lefőzött kávéból tettem a krémbe. Érdemes megkóstolni mielőtt rákenjük a tésztára, mert az édesebb szájúak még tehetnek bele egy kis cukrot.
Ha kész a krém, a kihűlt tészta tetejére simítjuk és betesszük a hűtőbe egy éjszakára.
Másnap szeletelés előtt alaposan megszórjuk cukrozatlan kakaóporral és tetszés szerinti darabokra vágjuk.
Kínálhatjuk kávéval, vagy ahogyan mi is tettük, egy pohár forró csokoládéval. :)
A tésztája nagyon finom, tömény és csokis, tökéletesen illik hozzá a lágy krém.


Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

  1. Isteni finom lehet, legalábbis abból ítélve, hogy milyen szép! :)

    VálaszTörlés
  2. Az íze még a külsejénél is jobb. ):

    VálaszTörlés
  3. Ezt én is kipróbálom! De a tetejét lehet, hogy inkább lecsokiznám vagy csak csokicsíkokat tennék rá. Elbírná a krém a csokit is?

    VálaszTörlés
  4. Ez egy jó kérdés...igazából ízlések és pofonok. Én azt hiszem, hogy az egybefüggő csokiréteg kevésbé passzol hozzá, viszont egy sűrű, étcsokis krémréteg jól illik a képbe. Mindenki variálja kedve szerint. :) Az esetleges tapasztalatokról mindenképpen írjatok. :)

    VálaszTörlés