2011. december 18., vasárnap

Kókuszos-citromos keksz

Ezt a receptet Erika kolléganőmnek köszönhetem, aki egyik nap ezekkel a kis finomságokkal jött munkába. Az eredeti neve egyébként nem keksz, hanem szív, de gondoltam, úgyis itt a karácsony, akkor legyenek inkább fenyőfák, hópelyhek. :)

Már többször említettem, hogy nem szeretem a kókuszt semmilyen formában...tévedtem. Ebben a formában ugyanis nagyon-nagyon bejött. :) A tészta arányai tökéletesek, könnyű vele dolgozni, és ha vannak otthon gyerekek, a szaggatást nyugodtan rájuk bízhatjuk.

Hozzávalók(kb. 50 db-hoz)


Tésztához:
  • 15 dkg liszt
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 1 citrom reszelt héja
  • 12 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 1 tojás
  • fél cs. sütőpor

Mázhoz:
  • 4 ek. citromlé (narancs és/vagy mandarinlével vegyítve)
  • 10 dkg porcukor

A tészta hozzávalóit egy tálba készítjük, és alaposan összedolgozzuk.
Lisztezett deszkán kb. 3 mm vastagságúra nyújtjuk és tetszőleges formákkal kiszaggatjuk.
200 ° C-on, fóliával letakart rácson, vagy tepsiben sütjük 10-12 percig.
A mázhoz összekeverjük a cukrot a citrusok levével, majd a kihűlt kekszeket bekenjük, vagy belemártjuk és sütőpapírra fektetjük, majd egy kevés kókuszreszelékkel még megszórjuk és hagyjuk megszáradni.
Gyorsan készen van és tényleg isteni, csak azt tudom mondani, hogy megéri kipróbálni.
Én néhány darabot még tovább díszítettem.


Jó étvágyat hozzá!

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm! Már vártam! :D
    Ma meg is sütjük. Hat kis kéz segítségével hamar kész leszünk... :D

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek, s ha citromosak, biztos finomak is:)

    VálaszTörlés