2011. november 27., vasárnap

Málnás csokoládétorta

Újra eltelt el egy hét, és itt vagyok egy újabb finomsággal. :) Ennek a tortának igen rövid kis története van. November elején kézhez kaptam a Fanny konyha legújabb számát, és szokás szerint, odaadtam anyunak, hogy nézegesse végig. Másnap mikor mentem az újságért, rögtön azzal fogadott, hogy apu kinézett egy tortát, és rábökött erre a málnás cikkre...és így történt. :)


Persze nem is én lennék, ha minden stimmelne, ugyanis bevásárláskor nem kaptam málnát, csak vegyes gyümölcsöt, így az elnevezés sem állja meg teljesen a helyét, de azért voltak málna darabok a zacskóban. :))

Hozzávalók(12 szelethez)

Piskótához:
  • 5 tojás
  • 12,5 dkg cukor
  • 2 ek. vaníliás cukor
  • 1 mk. citromhéj
  • 12,5 dkg liszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 1 ek. kakaópor
  • 5 dkg darált dió

Töltelékhez:
  • 5 dl tej
  • 1 cs. vaníliás pudingpor
  • 3 ek. cukor
  • 30 dkg fagyasztott málna (vagy más gyümölcs)
  • 12,5 dkg margarin
  • 30 dkg étcsokoládé a bevonáshoz
  • csokoládé forgács a díszítéshez

A piskótához a tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük, majd a sárgáját kikeverjük a cukorral, vaníliás cukorral és a citromhéjjal. Ráborítjuk a fehérjehabot, majd a lisztet, sütőport és kakaóport a habra szitáljuk. Rászórjuk a diót és laza mozdulatokkal összeforgatjuk.
Kerek, kapcsos tortaformába öntjük.
180°C-ra előmelegített sütőbe tesszük 35 percre, a végén azért tűpróbával ellenőrizzük a piskóta állagát.
A töltelékhez a pudingot készítsük el a csomagolás szerint, az 5 dl tejjel, és 3 ek. cukorral, majd hagyjuk kihűlni. A margarint keverjük habosra és kanalanként keverjük a pudinghoz. A fagyasztott málnát olvasszuk ki, majd keverjük ezt is a pudingos alaphoz.
A tésztát vágjuk ketté, és az alsó lapot kenjük meg a krémmel, tegyük rá a tetejét.
A csokit mikróban vagy vízgőz fölött olvasszuk meg, majd vonjuk be vele a torta tetejét és oldalát is.
Végül pedig tetszés szerint díszíthetjük a tortát. Én fehér csokit reszeltem a még folyós bevonó tetejére, így az apró fehér szilánkok belekötnek majd a mázba. :)
És természetesen utána letöröljük a mellé/kifolyt csokoládét. :)Majd délután teszek fel  képet egy szeletről, és elmesélem milyen lett az íze.
Kicsit megkésve, de itt az ígért kép. :) A torta nagyon finom volt, talán a csokiréteg volt egy picit vastag a tetején, legközelebb csökkentem a mennyiségét.



UI.: Majd elfelejtettem...jövő héten kezdetét veszi a Karácsonyi Játék!!! :)

Jó étvágyat kívánok!

1 megjegyzés: