2011. november 20., vasárnap

Házi babapiskóta

Nem is tudom hol kezdjem...egy kis idő kiesés a blogolásból és már is nehezen megy az írás, de azért csak megtalálom a szavakat. :)


Ez egy iszonyatosan egyszerű recept, viszont annál hasznosabb, főleg ha már sikerült kikísérletezni hogyan tudunk az igazi babapiskótára legjobban hajazó formákat készíteni. Nekem legalábbis hasznos, mert egyrészt nagyon szeretem önmagában is rágcsálni, másrészt gyakran szoktam édességekhez felhasználni. A receptet a Blikk Nők Konyha magazin 2011. áprilisi számában találtam.

Hozzávalók

  • 4 tojás
  • 8 dkg cukor
  • csipet só
  • 10 dkg liszt

Szétválasztjuk a tojásokat, a sárgáját habosra keverjük a cukorral, a fehérjéből pedig kemény habot verünk a csipet sóval.
Összeforgatjuk a két masszát, majd hozzászitáljuk a lisztet és elkeverjük.
Töltsük habzsákba és sütőpapírral bélelt tepsire nyomjunk belőle csíkokat.
180°C-on süssük 5-6 percig (én egy picit tovább is bent tartottam), majd vegyük ki és hagyjuk hűlni.
Természetesen nem tudtam megállni, hogy ne kóstoljam meg, és az igazat megvallva, így puhán még majdnem jobban ízlett. :) Ha sikerül félretennünk a család elől pár darabot, érdemes hagyni kiszáradni, akkor nyeri el igazi babapiskóta állagát. Utána aztán már sokáig eláll egy kis dobozkában tárolva, ahol aztán várja, hogy felhasználjuk valamilyen finomsághoz. :)
Az a helyzet, hogy ebből az adagból egyik babapiskóta sem érte el a kiszáradt állapotot...de legközelebb mindenképp eldugok valamennyit.
Még nekem is gyakorolnom kell az adagolást, mert nem lettek elég vastagok, és hát a formájuk is hagy némi kívánnivalót maguk után. Azt sajnos nem tudom megmondani, hogy hány darab lett belőle, mert mire elkezdtem volna nagyjából összeszámolni, a nagy része már el is tűnt. :)

Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy újra itt vagy! :)
    Már én is terveztem babapiskótát sütni, lehet, hogy a te receptedet fogom kipróbálni! :))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Flóra, kedves vagy. :)
    Csak ajánlani tudom, hogy próbáld ki ezt a receptet (is). :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon örülök, hogy feltetted ezt a receptet, mert itt csak néhány helyen láttam olasz babapiskótát és olyan drága, hogy azt én nem veszem meg. De most ezt ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
  4. Kedves trollanyu, majd mindenképpen számolj be hogyan sikerült. :)

    VálaszTörlés