2011. október 30., vasárnap

Tonhalas-burgonyás pite

Újabban kezdek rákapni az elfeledett tonhalra, pedig gyerekkoromban sokat ettem. Nagyon szerettem a konzerves változatát, amit csak úgy kikanalaztak nekem a szüleim a növényi olajból. :) Mikor rábukkantam erre a receptre a No Salty oldalán, nem volt kétséges, hogy elkészítem.


Először egy csöpp kétellyel vágtam neki az elkészítésének, mert nem nagyon tudtam összehozni a hagymát, halat és kukoricát...persze mint általában, most is teljesen felesleges volt minden apró aggodalmam. :) Az elkészítéséhez azért egy fél óránál többre van szükség, de minden egyes percet megért a végeredmény.

Hozzávalók(3-4 főre)

Tésztához:
  • 45 dkg burgonya
  • 2 ek. vaj
  • 6 ek. liszt

Töltelékhez:
  • 1 ek. olaj
  • 1 vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 paprika
  • 15 dkg tonhal konzerv
  • 5 dkg kukorica

Tetejére:
  • 2 dl tej
  • 3 tojás
  • 5-5 dkg füstölt és sima sajt

A tésztához megpucoljuk és felkockázzuk a krumplit, majd sós vízben puhára főzzük. Leszűrjük, áttörjük és hozzáadjuk a vajat és lisztet. Nekem túl lágy lett a tészta, ezért tettem még hozzá egy keveset. Alaposan összegyúrjuk.
Egy kb. 20 cm-es lapos formába nyomkodjuk. Bekapcsoljuk a sütőt 200°C-ra.
20 perig elősütjük, majd kivesszük a sütőből.
Amíg sül a tészta, elkészíthetjük a tölteléket. Ehhez a hagymát felaprítjuk és megfuttatjuk az olajon, majd hozzáadjuk a fokhagymát, paprikát is. A recept szerint a halat és kukoricát külön kell ráhalmozni a tésztára, de én hozzákevertem a hagymás alaphoz.
Ha (fél)kész a tészta, rákanalazzuk a tölteléket. Egy külön tálban kikeverjük a tojásokat a tejjel, picit sózzuk, borsozzuk, majd ezzel meglocsoljuk a tölteléket. A sajtokat lereszeljük, és az egész tetejére szórjuk. Már csak vissza kell tenni a sütőbe, ahol még kb. 30-35 percre van szüksége 200°C-on.
Ha a tetejére szép aranybarna, kivehetjük a sütőből, megvárjuk amíg kihűl, és már tálalhatjuk is.
Szerintem ez egy nem éppen hétköznapi ízkavalkád, mégis nagyon finom volt, és szívesen mentem repetázni. :) Legközelebb annyit változtatok rajta, hogy egy kicsit kisebb tepsiben készítem el.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése