2011. október 7., péntek

Lencsekrémleves

A lencseleves története kb. 3 héttel korábbra nyúlik vissza, ugyanis akkor indultunk el egy egyhetes kikapcsolódásra. Esténként menüvacsorából választhattunk, amin szinte minden nap szerepelt a lencseleves valamilyen formában.
Azt azért hozzáteszem, hogy én nem szeretem a lencsét, persze meg kellett kóstolnom, hát nem lesz a kedvencem...de ez nem is érdekes. Az út során összebarátkoztunk néhány fiatallal, akikkel együtt költöttük el a vacsorát. Az egy hét alatt annyira megszoktuk, hogy mindig lencseleves szerepel a menün, hogy komolyan mondom még nekem is hiányzott hazaérkezés után. :) Akkor döntöttem úgy, hogy az út emlékére elkészítek én is egy hasonló levest, amit most kedves utastársainknak ajánlok. Remélem nem veszik zokon, ha név szerint is megemlítem őket: András, Ildi és Ildi, Nóri, Zsuzsi. :)
Természetesen mindenki mást is bátorítok, hogy készítsék el, hiszen (a család szerint) nagyon finomra sikerült. A receptet a No Salty oldalán olvastam.

Hozzávalók(4 főre)

  • 25 dkg lencse
  • 2 közepes fej vöröshagyma
  • 1 közepes sárgarépa
  • 1,5 l zöldség alaplé
  • 370 g tejföl
  • rozmaring
  • só, bors
A lencsét a csomagolás szerint beáztatjuk, nekem ez 2 óra volt. A hagymát apróra vágjuk és kevés olajon megdinszteljük, majd hozzáadjuk a megpucolt és szintén apróra vágott répát. Pár perc után felöntjük az alaplével és beletesszük a már lecsöpögtetett lencsét. Sózzuk, borsozzuk és ízlés szerint megszórjuk rozmaringgal.
Puhára főzzük a zöldségeket, majd levesszük az egészet a tűzről. Turmixban vagy botmixerrel pürésítjük a levest. Ezután belekeverjük a tejfölt és ellenőrizzük a fűszerezést. Visszatesszük a tűzre és újraforraljuk.
Ezután már csak tányérba merjük és azonnal tálalhatjuk. Díszítésként megszórhatjuk még zöldfűszerekkel, és esetleg pirítóssal vagy szárított zsemlekockákkal kínáljuk.
Mindenki csak jókat mondott róla, így gyanítom, hogy finomra sikerült. Próbáljátok ki!

Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése