2011. október 16., vasárnap

Görög citromos süti

Ezt a sütit egy "vészhelyzetben" készítettem el. Nem volt sok időm gondolkodni, hogy mit is csinálhatnék, gyorsan odaléptem a könyves polchoz és elsőre Stahl Judit Végre otthon c. kötete akadt a kezembe. Sietve fellapoztam és találomra kiválasztottam egy egyszerűnek tűnő receptet...hát így esett, hogy elkészült ez a citromos finomság.

Amilyen egyszerű, olyan nagyszerű ez a süti, de tényleg, semmi extra nincs benne, persze nincs is szüksége a körítésre...önmagában mennyei. Elsősorban a savanykás ízek kedvelőinek ajánlom.


Hozzávalók(1 tepsire elegendő)

  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg búzadara
  • 35 dkg cukor
  • 2 kk. szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 2,5 dl joghurt
  • 3 tojás
  • 1 citrom

Sziruphoz:
  • 15 dkg cukor
  • 1,5 dl víz
  • 4 citrom

 A száraz hozzávalókat egy tálba készítjük. Egy másikban összedolgozzuk a joghurtot a tojásokkal és belereszeljük a citrom héját, valamint a levéből egy evőkanálnyit. Végül pedig a két tál tartalmát összevegyítjük.
A sütőt előmelegítjük 160°C-ra, a tésztát pedig egy 30x20 cm-es tepsibe öntjük.
45-55 perc alatt készre sütjük.
Közben készítsük el a szirupot. A cukrot beleszórjuk a vízbe, hozzáreszeljük a citromok héját, majd az átszűrt levüket is. Takarékon addig melegítjük, amíg a cukor felolvad, utána erősítünk a lángon és 3-4 percig forraljuk.
Miután megsült a sütemény, még melegen megszurkáljuk egy villával és meglocsoljuk a szirup felével. 15 perc után pedig rákanalazzuk a maradékot. Hagyjuk teljesen kihűlni, majd kockákra vágva tálaljuk.
Nagyon érdekes az ízharmóniája, az első pillanatban az ember legszívesebben összehúzná magát olyan nagyon savanyú, de mire ez megfordul a fejében, már át is veszi a citrom ízét a kellemesen édes tészta...nekem bejött, és a család is jót falatozott belőle. :)

Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. Jól hangzik, nekem egy hasonló receptem van, narancs levével való locsolással. Nem gondoltam rá, hogy citrommal is lehet, pedig milyen jó ötlet! Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Igen, tulajdonképpen sokféle variációban elkészíthető...és köszönjük Stahl Juditnak. :))

    VálaszTörlés
  3. Huhh, összeszaladt a nyál a számban ahogy olvastalak. :))) Ez biztos nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  4. Tessék nyugodtan kipróbálni! :)

    VálaszTörlés