2011. október 21., péntek

Csirkemellcsíkok sonkával és paradicsomszósszal

Elég régen készítettem már valamilyen paradicsomos fogást, ugyan nekem nem a kedvencem, de a férjem annál jobban szereti. Ezért igyekeztem egy olyan receptet keresni, ami mindkettőnk kívánságát kielégíti.


Ezt a receptet a 100 legjobb tészta sülve-főve c. könyvben találtam, és be kell vallanom, hogy magasan felülmúlta minden várakozásomat, ráadásul nem is kellett órákon át őrizgetnem a tűzhely mellett. A végén még repetáznom is kellett. :)


Hozzávalók(3-4 főre)

  • 4 csirkemellfilé
  • 12 dkg liszt
  • 6 dkg vaj
  • 87 ml száraz fehérbor
  • 6 dkg sonka
  • 37,5 dkg konzervparadicsom, levével együtt
  • 37 dkg tetszés szerinti tészta
  • bazsalikom

Vágjuk fel a húst apró csíkokra, majd bundázzuk be a liszttel. Egy lábosban olvasszuk meg a vajat és állandó kevergetés mellett hagyjuk puhulni 5 percig.
Öntsük bele a bort, a paradicsomot és levét, és keverjük bele a kockákra vágott sonkát is. Sózzuk és hintsük meg bazsalikommal. Én nem találtam elég paradicsomosnak a dolgot, ezért egy kis ketchupot is tettem hozzá.
Forraljuk fel az egészet és alacsonyabb hőfokon kb. 15 percig hagyjuk rotyogni. Közben elkezdhetjük kifőzni a kiválasztott tésztát. (én most óriás kagyló tésztát használtam)
Amikor elkészült, azonnal tálaljuk, a tetejét megszórhatjuk egy kevés reszelt sajttal.
Amilyen egyszerű, olyan finom, szóval mindenkinek ajánlom, ha már unjuk a szokásos menüt. :)

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése