2011. szeptember 25., vasárnap

Szőlős-tejcsokoládés szelet

A pihenő ideje lejárt, így újra itt vagyok egy kis finomsággal. Még a szabadság előtt néztem ki ezt a csokis-szőlős desszertet, és már nagyon vártam, hogy elkészíthessem. A szőlőnek amúgy is mostanában van a szezonja, bár én leginkább csak úgy magában eszegetem.


Azt hiszem korábban még nem csináltam szőlős édességet, pedig sok jóféle receptet lehet találni, de talán majd most rákapok. :) Igazából ebben a sütiben sem kap bonyolult szerepet (egyszerűen a tetejére kell pakolni), de mégsem csak a díszítés lesz a feladata, a tökéletes ízharmónia eléréséhez elengedhetetlenül szükséges. :) Ezen kívül a szeletet banálisan egyszerű elkészíteni, így nyugodtan bevállalhatjuk akár egy sűrűbb napra is. A recept a szeptemberi Nők Lapja Konyhában olvasható.

Hozzávalók(8-10 szelethez)

Tésztához:
  • 4 tojás
  • 8 dkg cukor
  • 12 dkg liszt
  • 4 dkg margarin, olvasztva

Krémhez:
  • 20 dkg tejcsokoládé (2 tábla)
  • 1 dl tejszín
  • 3 dkg margarin


Locsoláshoz:
  • 1-3 dl Marsala bor
  • 5 dkg méz

Tetejére:
  • kb. 20-30 dkg szőlő

Először a tésztát készítjük el, ehhez a tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd beleszitáljuk a lisztet, végül pedig belecsurgatjuk a megolvasztott margarint. Jól összekeverjük.
 Előmelegített sütőben, 180°C-on, aranybarnára sütjük, majd hagyjuk kihűlni.
 3 egyenlő csíkra vágjuk, és mindegyiket megkenjük kevés mézzel és ízlés szerint borral. Marsala híján én tokaji aszút használtam helyette, de bármilyet választhatunk.
 A töltelékhez először forrósítsuk fel a tejszínt, majd dobjuk bele a kockákra tördelt csokoládét. Kevergessük amíg elolvad a csoki, ha szükséges kis lángon melegíthetjük egy kicsit. Végül pedig adjuk hozzá a kissé megolvasztott margarint.
Ezzel a krémmel kenjünk meg két tésztacsíkot és tegyük kicsit a hűtőbe, hogy megszilárduljon a csokis réteg.
Tegyük egymásra a lapokat, így megkapjuk a süti végleges formáját.
Tegyük hűtőbe, akár egy éjszakára is, és tálalás előtt díszítsük félbevágott szőlőszemekkel. Használhatunk vegyesen pirosat és fehéret, vagy csak egyfélét is.





Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése