2011. szeptember 9., péntek

Sajt-sonka-tojás leveles tésztában sütve

Egy rövidebb nyári szünet után végre újra kézhez kaptam a Nők Lapja Konyha magazint, és a szokásos lelkesedéssel kezdtem lapozgatni...most sem hiába, hirtelen nem is tudtam összeszámolni mennyi finomság nyerte el a tetszésemet. Közöttük volt ez a "töltött leveles tészta" is, amit már vacsorára el is készítettem, férjem legnagyobb örömére. :)


A különleges formáján kívül az tetszett benne a legjobban, hogy nagyon hamar elkészül, és kedvünk szerint variálhatjuk a belevalókat, vagy hogy éppen mit találunk a hűtőszekrényünk mélyén. Ilyen formában még nem használtam a leveles tésztát, de ezentúl mindig fogok tartani a fagyóban egy két csomaggal ilyen esetekre...főleg hogy lassan itt az ősz, az esték egyre hűvösödnek, és hát biztosan jól esik majd néhány ilyen meleg falatka egy bögre forró gyümölcsteával. :)

Hozzávalók(15 darabhoz)

  • 1 rúd hűtött leveles tészta (27,5 dkg)
  • 4 tojás
  • 7 dkg sajt
  • 5 dkg sonka
  • fél kaliforniai paprika
  • só, bors
  • kakukkfű
  • kevés vaj a kenéshez

A muffintepsi mélyedéseit alaposan kivajazzuk, majd a tésztát kitekerjük és kb. 7x7 cm-es négyzetekre vágjuk. (nekem 8x8-asokkal jött ki nagyjából egyformára) A mélyedéseket kibéleljük a kis tésztalapocskákkal.
Egy tálban felverjük a tojásokat. (én csak 3-at használtam, viszont a sajtból többet tettem bele) Hozzákeverjük az apróra vágott paprikát, a sonkát (helyette használhatunk bacont is) majd beleszórjuk a lereszelt sajtot is. Nekem volt még egy kevés mozzarellám, így azt is belekockáztam, végül sózzuk, borsozzuk, és szórunk bele egy kis kakukkfüvet.
A tölteléket egyenletesen belekanalazzuk a tészták mélyedéseibe. Közben be is kapcsolhatjuk a sütőt, 200°C-ra melegítsük elő.
Tegyük a már forró sütőbe és kb. 15 perc alatt süssük készre.
Ha ügyesen vajaztuk a formákat, gond nélkül ki tudjuk venni a kész falatkákat, és még azon melegében tálaljuk, vagy esetleg tehetünk félre tízóraira vagy uzsonnára is...de akkor nagyon jó helyre dugjuk el, mert nálunk percek alatt elfogyott az egész adag. :)
Ínyencek akár egy kis reszelt parmezánnal is megszórhatják. Azt hiszem ezek a kis finomságok sok alkalomra tökéletesek, legközelebb egy baráti összejövetelre is elkészítem, szuper sör vagy borkorcsolya lesz belőlük. :)
Próbáljátok ki Ti is!

Jó étvágyat kívánok!

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki!
    Nézz be hozzám, kérlek, szeretnék neked egy díjat adni!

    VálaszTörlés