2011. szeptember 4., vasárnap

Rizskrokett

Szeretem a praktikus dolgokat, ez a recept pedig nagyon is az. Szerintem mindenki örül, ha talál olyan ötleteket, amivel felhasználhatja a korábbi napok, amúgy már kidobásra ítélt, maradékait.


Konkrétan rizskrokettel még nem találkoztam, de ezután azt hiszem gyakori vendég lesz nálunk...nyilván már tudjátok, hogy nagy rizsimádó hírében állok, így nem is meglepő, hogy a hét közepéről maradt egy kevés belőle. A receptet már korábban jól félretettem magamnak az ilyen napokra...tulajdonképpen az tetszik benne, hogy nagyon gyorsan megvan, és alig kell hozzá egy-két dolog és könnyen variálható. Ha például a sajtot kihagyjuk, akkor diétásabb és/vagy olcsóbb fogást készíthetünk, amit a másnapi főzelék mellé kínálhatunk. De csak úgy önmagában is finom, akár rágcsaként is tekinthetünk rá. :) Szóval akárhonnan nézzük, csak előnyös oldalai vannak. A receptet a 100 legjobb rizses étel c. könyvecskében olvastam.

Hozzávalók(3-4 főre)

  • 15 dkg párolt rizs
  • 5 dkg reszelt sajt
  • 1 tojás
  • 10 dkg zsemlemorzsa
  • olaj a sütéshez
  • besamelmártás

A besamelmártáshoz:
  • 3 dkg vaj
  • 3 dkg liszt
  • 2 dl tej

Először elkészítjük a besamelmártást, ehhez a vajat megolvasztjuk, majd belekeverjük a lisztet, felöntjük a tejjel és lassú tűzön sűrűre főzzük. Közben ízlés szerint sózzuk.
Egy másik tálban összekeverjük a rizst a reszelt sajttal és a besamelmártással, végül hozzákeverjük a tojást és annyi morzsát, amennyit jónak látunk. A lényeg hogy könnyen tudjuk formázni őket. Közben már melegíthetjük az olajat.
Majd forró és bő olajban kisütjük a kézzel formázott kroketteket.
Az enyémek kicsit ducibbak lettek, de így is nagyon ízlett. :) Pár perc alatt el is készülnek, majd egy szalvétára szedjük őket, picit hagyjuk lecsöpögni, aztán már tálalhatjuk is.
Egy könnyített vacsora gyanánt fogyasztottuk el ketchuppal, és meg kell hagyni fincsi lett. Simán el tudom képzelni főzelékek, vagy akár húsok mellé köretnek is.

Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. Érdekes recept. Tetszik. :)))

    VálaszTörlés
  2. Bátran tudom ajánlani, minket meggyőzött. :)

    VálaszTörlés
  3. Én is készítettem ilyesmit, még blogkorszakom előtt, a családnak nagyon tetszett, azóta se készítettem, jó hogy emlékeztettél rá.

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy újra rátaláltál. :)

    VálaszTörlés