2011. augusztus 30., kedd

Joghurtos bögrés süti

A bögrés sütiknek kétfajta megítélése van: vagy nagyon szeretjük, vagy nagyon nem. Én az utóbbihoz tartoztam (igen, csak tartoztam), mert kérem szépen ez a süti megtérített. :)


Sokakkal együtt azt vallottam, hogy egy receptben legyenek mindig pontos számok...és nekem az egy vagy két bögre nem ilyen. Kinek mekkora a bögréje és hasonló kérdések. (tudom, az ilyen receptek általában 2,5 dl-es bögréhez szólnak) Na mindegy, száz szónak is egy a vége, én nem csíptem ezeket. Aztán történt egyszer, hol volt, hol nem volt, lementünk a Balatonra, és a barátnőm megkínált a sütijéből...első falatra belezúgtam. Finom volt, édes, tömény mégis laza, nem fojtós...imádtam. Rögtön elkértem a receptet, és akkor kiderült, hogy bögrés. Nincs mit tenni, a fincsi süti győzött. :)

Hozzávalók

  • 1 bögre gyümölcsös joghurt
  • 1 bögre cukor
  • 2 bögre liszt
  • fél cs. sütőpor
  • 1/4 bögre olaj
  • 2 kicsi tojás
  • csipet só
  • gyümölcs a tetejére
Az elkészítése roppant egyszerű, a hozzávalókat csak összekeverjük. :)
Először a tojást habosra keverjük a cukorral és az olajjal.
Hozzáadjuk a lisztet, sütőport és sót, majd pedig a gyümölcs joghurtot, ami akármilyen ízű lehet, nekem barackos volt itthon.
Tepsibe vagy bármilyen formába öntjük, én egy kapcsos tortaformát használtam. A tetejét pedig kirakjuk valamilyen gyümölccsel. Volt még a fagyóban egy kevés eper, így azt tettem rá.
170°C-ra előmelegített sütőbe dugjuk, és 25-30 perc alatt megsütjük.
Megvárjuk míg kihűl, majd egy tortatálra tesszük, és felvágjuk. :)
Meghintjük egy kevés porcukorral és tálaljuk. Nekünk nagyon nagyon ízlett, szóval innen is puszilom Brigi barátnőmet! :)


Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

  1. Szeretem az ilyen sütiket. Tetszik a recepted. :)))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  3. Örülök hogy elnyerte a tetszésetek, szívesen küldenék egy szeletet, de a család pikk-pakk eltüntette. :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól hangzik, finom lehet.

    VálaszTörlés
  5. Ha tesiben csinálom akkor dupla mennyiséget kell venni?

    VálaszTörlés
  6. Kedves Bernadett!

    Nem hinném, hogy dupláznod kellene a mennyiséget...persze ez attól is függ mekkora a tepsid. :) Én 24 cm-es tortaformában szoktam sütni, ami nem kicsi, és ennek a szimpla adagnak szerintem pontosan megfelelő.

    VálaszTörlés