2011. július 1., péntek

Rizses egytálétel zöldséggel és sonkával

Ezt az egyszerű receptet egy sűrű szombatra választottam, amikor nem jutott sok idő a konyhában pepecselni. Rizst bármikor, bárhogyan és bármivel képes vagyok enni, így különösen örültem, amikor kiszúrtam a júniusi Nők Lapja Konyhában.


Az arányokról fontos szót ejtenem, a lent megadott mennyiségek leves nélkül 3 személyesek, míg egy kis előétel után 4 emberre elegendő.
Ja igen, aki hozzám hasonlóan kockából készíti az alaplevet, az vigyázzon, ne tegyen pluszba sok sót hozzá, sőt kifejezetten keveset, mert én egy picit túlsóztam...nem számoltam a kis kockában megbúvó sómennyiséggel. :)


Hozzávalók(3-4 főre)

  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 szál póréhagyma
  • 2 ek. olaj
  • 1 szál sárgarépa
  • 1 db TV paprika
  • 4 dl húsleves
  • 15 dkg sonka
  • 20 dkg rizs
  • 10 dkg borsó
  • 10 dkg reszelt sajt

Az olajon pároljuk meg az apróra vágott vöröshagymát és a felkarikázott pórét. A répát reszeljük le, a paprikát vágjuk fel és ezeket is keverjük a hagymához.
Öntsük fel a húslevessel, vagy zöldség alaplével, majd adjuk hozzá a borsót, sonkát és a rizst is, sózzuk (óvatosan) és borsozzuk, majd az egészet tegyük át egy kivajazott, tűzálló tálba. A tetejére szórjuk a reszelt sajtot (ízlés szerint akármilyen lehet, én most nagyon rákaptam a cheddar-ra, ebbe is azt tettem).
Forró sütőben kb. 20-25 percig süssük készre. A sajt szépen fog irulni-pirulni a tetején. :)
Többek között azért is tetszett meg ez a recept, mert csak összevegyítünk minden hozzávalót és mehet a sütőbe, és ami plusz pont, hogy a rizst nem kell előtte külön főzögetni, hanem csak szárazon beleöntjük, és a sütőben szépen megpuhul. Bár vannak, akik a sima rizst is a sütőben készítik el, ilyenkor mondjuk a főtt rizs nem egészen helyénvaló megnevezés. :)
Szóval, amikor készen van, csak gyorsan tányérba szedjük és már falatozhatjuk is.
Nagyon jóízűt ettünk belőle, nem is maradt túl sok a tálban. Bátran ajánlom mindenkinek, fél óra alatt összedobható, így nem kell aggódnunk, ha később tudunk csak nekilátni a főzésnek, és nyugodtan tegyünk bele bármit, amit a hűtőben találunk. :)

Jó étvágyat mindenkinek!

4 megjegyzés:

  1. Nézz be hozzám, vár rád egy játék és egy díj! :)

    VálaszTörlés
  2. senkinek nem tűnt fel hogy a leírásból hiányzik a SONKA?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ildikó! Valóban kimaradt, már pótoltam is. Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet!

      Törlés