2011. július 19., kedd

Kakukkfüves-lazacos penne

Azt hiszem halat még sosem használtam fel a főzéshez, persze anyuéknál többször ettünk, így ideje volt bepótolni eme hiányosságomat. Az alkalmat egy remeknek tűnő recept adta, melyet (mint már sokszor) az aktuális Nők Lapja Konyhában találtam.


A boltban gyönyörű szép lazac filét sikerült vásárolnom, az első kis bökkenő azonban már a főzés legelején felütötte a fejét. "A lazacot megfosztjuk a bőrétől..." írja a recept, és ugye bár aki életében még nem csinált ilyet, és persze nem rendelkezem olyan hiper-szuper halkéssel, mint a főzőműsorok sztárjai...rögtön kétségbe is estem. :) Szerencsére aztán sikerült megoldanom ezt az égető problémát, nem is olyan rosszul, de azt hiszem egy igazi szakértő azért sikított volna a módszerem láttán. :)
A végére azonban egy nagyon fenséges kis étel kerekedett ki belőle, így nagyon örültem, hogy erre esett a választásom.
Íme a recept:


Hozzávalók (4 főre)

  • 40 dkg lazacfilé
  • 50 dkg penne tészta
  • 5 dl tejszín
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 12 szál kakukkfű
  • kevés reszelt sajt a tálaláshoz

A lazacot megfosztjuk a bőrétől és kis kockákra vágjuk. Én egy serpenyőben hirtelen megpirítottam őket, ugyan ezt a recept nem írta, de így nyugodtabb szívvel fogyasztottuk el.
Nem kell nekik sok idő, pár perc bőven elég. A pennét sós vízben megfőzzük, leszűrjük.
Egy lábosban felforraljuk a tejszínt, belenyomjuk a fokhagymát, kevés sót és hozzáadjuk a lazackockákat. Kicsit forraljuk, majd kakukkfüvet adunk hozzá, ízlés szerint és óvatos mozdulatokkal beleforgatjuk a már kifőtt tésztát.
Kis tálkákba merjük és kevés reszelt sajttal szórjuk meg a tetejét, így kínáljuk.
Nagyon finomra sikerült, szívesen repetáztunk belőle. :) Ha egy kis különlegességre vágyunk, nyugodtan vegyük elő ezt a receptet!

Jó étvágyat!

2 megjegyzés: