2011. július 12., kedd

Kakaós kifli

A recepteket bogarászva akadt meg a szemem ezeken a kifliken...meglátni és megszeretni, és már másnap neki is láttam. :)


Mivel viszonylag régen készítettem kelt tésztát nagyon megörültem ezeknek a kifliknek, bár őszintén bevallom féltem egy kicsit, hogy nagyon pepecselős lesz elkészíteni, de szerencsére tévedtem. Na jó, azt persze nem mondom, hogy fél óra alatt összedobom, de nem volt olyan vészes...mondja ezt az, akinek nem túl magas fokú a kézügyessége. :) Szóval bátran próbáljátok ki. A receptet a No Salty-n találtam, és el is mentettem ínségesebb időkre. :)

Hozzávalók

tésztához:
  • 70 dkg liszt
  • 1 kocka élesztő (5 dkg)
  • 3 dl tej
  • 2 ek. cukor
  • 2 dl olaj
  • 2-3 ek. cukor
  • 1 mk. só
  • 5 dkg kakaópor
sziruphoz:
  • fél dl víz
  • 5 dkg cukor

Először a lisztet, sót, és olajat egy nagy tálba készítjük. A kakaóport még nem tesszük bele! A tejet felmelegítjük a cukorral és felfuttatjuk benne az élesztőt, majd hozzáöntjük a lisztes keverékhez. Néhány percig hagyjuk dolgozni az élesztőgombákat, majd összegyúrjuk az egészet.
Hagyjuk egy fél órát kelni, majd ketté vesszük a tésztát, és az egyik felébe belekeverjük a kakaóport.
Megint hagyjuk pihenni, ismét kb. fél órát. Ezután belisztezett deszkán kinyújtjuk őket úgy, hogy alulra tesszük a kakaós tésztát, rá pedig a fehéret.
Vékonyra nyújtjuk, ezen a képen jól látszódik a sárga lap alatt a sötét.
Mivel nem túl nagy a deszkám, ezért én félbe vettem a tésztákat, és kétszerre nyújtottam ki. Ezután háromszögeket vágunk a lapból. Elsőre kicsiket csináltam:
másodszorra pedig nagyobbakat:
A kapott háromszögeket pedig feltekerjük, végüket picit behajlítjuk és így többé-kevésbé kiflire nagyon hasonlító formákat kapunk. :) Kétféle végeredményt kaphatunk, attól függően, hogyan fordítjuk a lapokat.
Ismét hagyjuk őket pihenni 20-25 percig, majd 200°C-ra előmelegített sütőben megsütjük őket.
Igen, ez már a második adag, csak nehogy azt higgyétek, ekkorára megnőnek a korábbi fotón szereplő kiflik. :)
A sziruphoz a vizet és a cukrot egy kis lábosban tűzre tesszük és felforraljuk, majd a kisült kiflikre kenjük, még melegében. Nekem a szirupból dupla adagra volt szükségem, hogy minden darabra jusson belőle.
Akinek esetleg nem elég édes, az nyugodtan hintse meg kevés porcukorral.
Tökéletes uzsonna, vagy reggeli lehet belőle, ha marad persze. :)

Jó étvágyat kívánok!

1 megjegyzés: