2011. július 10., vasárnap

Francia hagymaleves cipóban

Régen el sem tudtam volna képzelni, hogy megegyek egy olyan levest amiben szabadon úszkálnak a kisebb-nagyobb hagyma darabkák...szerencsére ebből kinőttem, így egy nagyon jóízű ebédben volt részem a minap. :)


Kétségkívül ez a leves nem indulhatna a legszebb étel versenyen, mert esélye sem lenne, viszont a Chokito reklám óta tudjuk, hogy vannak ronda, de annál finomabb dolgok. A krémlevesek után idejét láttam kipróbálni ezt a verziót is és bizony felülmúlta a várakozásomat. A receptet a desszert.eu oldalán találtam, amit ajánlok mindenkinek, csudajó dolgok vannak ott, érdemes egy kis időt rászánni. :) Egy kis változtatást azért belecsempésztem, mert eredetileg nem szerepel benne a főzőtejszín, de nekem szimpatikusabb volt egy kicsit besűríteni vele, de persze ez sem szentírás. :)

Hozzávalók (4 főre)

  • 20 dkg vöröshagyma
  • 10 dkg póréhagyma
  • 3 dkg vaj
  • 3 dkg liszt
  • 8,5 dl csontlé
  • 1,3 dl száraz fehérbor
  • 1-2 dl főzőtejszín
  • reszelt sajt
  • kakukkfű
  • kevés bors

A hagymákat felcsíkozzuk, egy lábosban felhevítjük a vajat, majd beleszórjuk a hagymákat és aranybarnára pirítjuk. Rászórjuk a lisztet és kicsit átkeverjük.
Felöntjük a borral és a csontlével. (ennek hiányában leveskockából készítettem alaplevet)
Megkóstoljuk és ízlés szerint sózzuk, borsozzuk és teszünk bele kakukkfüvet. Én tettem bele kevés főzőtejszínt, kb. 1-2 dl-t. Felforraljuk, és már készen is vagyunk.
A cipókat egy helyi pékségben vettem, kimondottan lehet leveses cipót kapni, szerencsére, persze egy házi készítésű változat is megérne egy bejegyzést. :)
A cipóval csak annyi a dolgunk, hogy közvetlenül tálalás előtt levágunk egy kis kalapot belőle, és kanállal vagy kézzel kikaparjuk a belsejét, majd a tetejét visszatéve 180°c-os sütőbe tesszük negyed órára. Ha kész, akkor az aljába szórunk kevés reszelt sajtot, belemerjük a levest, a tetejére szintén szórhatunk a sajtból és már kínálhatjuk is.
Ha maradt a borból, akkor nyugodtan kortyoljunk mellé egy pohárkával. :)
Nagyon gyorsan bekanalaztuk a levest, és nem szoktam ilyet mondani, de tényleg jól sikerült...az egész egyben volt, az ízek, az állag. Nyugodtan mindenki kipróbálhatja, az elkészítése nem igényel különösebb szakmai tapasztalatot és gyorsan megvan. :)

Jó étvágyat hozzá!

2 megjegyzés:

  1. Kedves Flower!
    Nem értek veled egyet, mármint, hogy a hagyma leves ronda lenne, s ez a tiedre különösen nem igaz. Én egyébként szeretem a francia hagyma levest, szoktam készíteni is.
    Ha netán érdekel, főztem egy 6 hagyma krémlevest is:
    http://eshobbychef.blogspot.com/2011/04/6-hagyma-kremleves.html

    VálaszTörlés
  2. Kedves Endre!
    Ízlések és pofonok, hogy kinek mi a szép, az biztos, hogy ennél vannak sokkal kívánatosabbnak tűnő fogások. :) Ezzel persze semmi baj nincsen, és igen, nagyon finom volt, biztosan elkészítem még. Megnéztem ezt a 6 hagymás levest is, és meg kell hagyni valóban jól hangzik, egyszer sort kerítek rá! :)

    VálaszTörlés