2011. július 31., vasárnap

Almás-fahéjas sütemény

Ez a pénteken már említett másik almás sütemény, amit a héten követtem el. Már nem először készítettem el, korábban volt egy főpróba is, ami annyira jól sikerült, hogy mindenképpen kellett a folytatás. :)


Az igazsághoz hozzátartozik, hogy személy szerint ez a süti nem tartozik a kedvenceim közé, ugyanis az alma-fahéj párosítást valami miatt nem szereti a szervezetem. Szüleim és férjem annál inkább rajong ezért az ízpárosért, ezért is álltam neki újra. Nagyon egyszerű elkészíteni, és nem is macerás, viszont ajánlom mindenkinek, aki szereti, hogy ne csak télen, illetve karácsonykor készítsünk ilyen jellegű süteményeket. Persze tudom, hogy a hideg, havas idő hallatán az ember már az orrában érzi az alma és fahéj illatát, de bármely évszakban megállja a helyét. :) A recept A legfinomabb sütemények c. könyvben található.

Hozzávalók (10-12 szelethez)

  • 10 dkg mazsola
  • 10 dkg szárított almakarika
  • 5 ek. fehér rum
  • 20 dkg vaj
  • 12,5 dkg cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • csipet só, 1 ek. fahéj
  • 12,5 dkg liszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 10 dkg darált dió

A mazsolát és az almakarikákat öblítsük le, majd áztassuk a rumba.
A vajat a cukorral, vaníliás cukorral keverjük habosra, és egyenként adjuk hozzá a tojásokat, majd az egészet keverjük simára.
Adjuk hozzá a sót, lisztet, sütőport, fahéjat és a diót is. (a diót én most kihagytam belőle) Végül a mazsolát és az almákat forgassuk bele óvatosan. Öntsük egy gyümölcskenyér formába, a sütőt melegítsük elő 170-180°C-ra.
A sütő középső szintjén süssük 50 percig, majd kicsit hagyjuk kihűlni, vegyük ki a formából és hűtsük ki teljesen.
Már csak a szeletelés maradt hátra, tetszés szerint vágjuk fel, és tálalhatjuk is. A fent megadott mennyiségekből 1 formára elegendő süti jön ki, így ahol népesebb a társaság, ott érdemes mindjárt dupla adagot készíteni. :)





Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése