2011. május 8., vasárnap

Tigrispuding

A puding gyerekkorom óta nagy kedvencem, anyukám nagyon sokszor készített mindenféle variációban. Úgy tűnik azóta is töretlenül szeretem ezt az egyszerű édességet.
A nagybevásárlások alkalmával kötelezően elidőzök a sütialapanyagoknál, most sem volt másképp, az előre felírt dolgokat gyorsan lekaptam a polcról, aztán jöhetett a nézelődés, hát ha rálelek valami olyasmi kis kincsre, amit eddig nem, vagy csak más színben/formában/ízben lehetett kapni. Természetesen nem jöttem haza üres kézzel. :) Pudingporból több csomaggal vettem, és az egyik többdarabos kiszerelésben ott figyelt egy kis receptfüzet Puding-fantáziák címmel. Sok okos ötlet és recept van benne, az első amit kipróbáltam ez a bizonyos tigrispuding volt.


Hozzávalók(4 pohárra elegendő)

fehér réteghez:
  • 1 cs. bourbon vaníliás pudingpor
  • 5 dl tej
  • 4 dkg cukor
színes réteghez:
  • 1 cs. vaníliás pudingpor
  • 4 dl multivitaminlé
  • 4 dkg cukor
Külön-külön elkészítjük a pudingokat, nekem narancslé volt itthon, így azt tettem bele a multivitaminlé helyett, de ízlés szerint bármilyen gyümölcslével tökéletes.
Ezután már csak annyi a feladatunk, hogy poharakba töltsük a pudingokat. Ezt felváltva tegyük, egy réteg fehér, aztán egy réteg színes puding, és így tovább, amíg van hely a pohárban, vagy tálkában. A végeredmény pedig egy csíkos kis édesség, amit akár melegen, vagy hidegen is tálalhatunk. Nálunk az első két pohár még melegen elfogyott, a másik kettő kibírta másnapig a hűtőben. :)
A csíkok nem a legszebbek, de mivel meleg a puding, így egy kicsit összecsúszik a kanalazásnál, főleg, hogy a fehér réteg egy picit hígabb. Persze amikor gőzerővel toltuk befelé ezt a finomságot, senkit sem érdekeltek az elcsúszott csíkok. :)
Egyszerű és nagyszerű, télen melegen, nyáron pedig kötelezően hidegen ajánlom. :) Aki szeretné felturbózhatja egy kis édes keksz vagy babapiskóta "körettel" vagy akár friss gyümölcsödarabkákat is tálalhatunk mellé.

Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése