2011. május 15., vasárnap

Sajttal töltött csirketekercs

Régen volt már valamilyen husis recept a blogban, így hát ideje volt feltenni, ezt az egyszerű finomságot. Persze már előre elnézést kérek, mert hát ebben nem sok minden recept van, de mint már korábban is mondtam, szeretném a kedvenceimet is megmutatni nektek...ez pedig mindenképpen az. :)
Többször készítettem már el, mindenféle verzióban, attól függően éppen milyen kedvem van. Néha kerül bele kevés sonka is, most azonban csak a sajtra voltam ráindulva. :)


Hozzávalók(2 főre)

  • 3 szelet csirke/pulykamell
  • 5 dkg margarin
  • 2,5 dl tej
  • 1 gerezd fokhagyma
  • sajtszósz alap,
  • reszelt sajt minden mennyiségben
A húst egy kicsit kiklopfoljuk, hogy könnyebb legyen majd feltekerni. A sajtból először kisebb csíkokat vágunk, és beletekerjük a husi szeletekbe, és egy hőálló tálba tesszük őket.
Ezután egy kisebb lábosban felolvasztjuk a vajat és beleszórjuk az alapport, amit gyors mozdulatokkal elkeverünk, majd rögtön felöntjük a tejjel. Ha már átmelegedett az egész szósz, akkor beleteszünk annyi reszelt sajtot, amennyit nem szégyellünk. :) Hagyjuk, hogy szépen felolvadjon és átmelegedjen az egész, majd levesszük a tűzről.
A fokhagymát megroppantjuk és a husik közé tesszük, majd a sajtos szószt ráöntjük a tekercsekre.
Erre is reszelhetünk még egy kis extra sajtot, persze ha nem használtuk még el az összeset. :) Előmelegített sütőben, kb. 180-190°c-on sütjük, amíg szépen megpirul a teteje (nekem 40-45 percet volt bent).
Én rizzsel tálaltam, de ízlés szerint bármi lehet a köret. Nagyon szeretem a krémes szószt a hús mellett, olyan nagyon sajtos. :)
Egyszerű, gyors, és nem mellesleg fincsi.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése