2011. május 17., kedd

Kóla torta

Sok mindenről hallottam már, de kóla tortáról...vagy csak én vagyok ilyen kis tudatlan? :) Valamelyik nap a No Salty-t bogarásztam, rendezgettem a receptjeimet, és akkor találtam meg teljesen véletlenül.
Hát, mondom, ezt meg kell néznem közelebbről is. Elolvastam a leírást, a hozzászólásokat, és mit ne mondjak, nagyon felcsigázott. Annyira kíváncsi lettem, hogy rögtön másnap el is készítettem, így ez lett a vasárnapi desszert.
Annyira azért nem kólás, elég kevés kell bele, de őszintén megmondom nektek, nem sok reményt fűztem ehhez az édességhez, leginkább csak a kíváncsiságom hajtott, hogy megcsináljam. De minden várakozásomat messze felülmúlta. :)


Hozzávalók(1 kapcsos tortaformához)

tésztához:
  • 25 dkg liszt
  • 15 dkg cukor
  • 25 dkg margarin
  • 1,75 dl kóla
  • 2,5 dl tej
  • 3 ek. kakaópor
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 2 db tojás
krémhez:
  • 10 dkg vaj
  • 2 ek. kóla
  • 2 ek. kakaópor
  • 6 dkg cukor
tálaláshoz:
  • 2 dl tejszínhab

Először is szeretném megjegyezni, hogy az eredeti receptben a cukor mennyisége mindenhol a fentiek duplája volt megadva. Már ránézésre is nagyon soknak tartottam, de többen hozzászóltak a recepthez, és azt mondták, hogy finom, de nagyon édes. Ekkor már tudtam, hogy én minimum lefelezem a cukor mennyiségét. Így is tettem, és még így is bőven édes volt. Tehát a fent megadott adatok már a csökkentett mennyiségek!

A tésztához a lisztet, kakaóport, szódabikarbónát egy tálba szitáljuk, majd a két tojást felverjük és hozzáadjuk.
A vajat, kólát, tejet, cukrot egy kisebb lábosba tesszük és feltesszük a tűzre, addig kevergetjük és főzzük, amíg a vaj szépen elolvad, és egy sima "levet" kapunk. Nem kell felforralni.
Ha kész, akkor még melegen hozzáöntjük a lisztes-tojásos masszához.

Ne ijedjünk meg, ennek nagyon folyósnak kell lennie. Öntsük egy sütőpapírral kibélelt tortaformába, majd süssük 180°C-ra előmelegített sütőben, kb. 45-50 percig.
Hagyjuk teljesen kihűlni, közben elkészítjük a krémet.
Ehhez az összes hozzávalót egy kis lábosba öntünk, és felmelegítjük, addig hagyjuk a tűzön amíg a margarin teljesen felolvad, és elkezd besűrűsödni a massza.
Ezt is hagyjuk teljesen kihűlni, ennek érdekében átönthetjük egy másik tálkába, vagy tehetjük vízfürdőbe is.
Ha a tészta és a krém is kihűlt teljesen, akkor a lapot egy tálcára tesszük és a tetejét megkenjük a krémmel.
 A recept szerint a krémet a kihűlés után még át kellett volna dolgozni mixerrel vagy robotgéppel, de nekem annyira sima lett, hogy nem láttam értelmét még pancsolni vele.
Betesszük a hűtőbe és pár óra múlva tálalhatjuk is, de akár egész éjszakát is bent tölthet. Nekem még volt egy kis hiányérzetem a sütivel kapcsolatban, és gondolkodtam mi hiányzik...aztán rájöttem, hogy túl töménynek érzem (kóstolás nélkül) és kellene valami ami ellensúlyozza. Erre remek megoldásnak tűnt a tejszínhab.
Másnap tálalás előtt kemény habbá vertem egy kis doboz (2 dl) tejszínt és a levágott szeletekre halmoztam egy kanállal.
Az egész családnak nagyon ízlett, persze a kólát nem nagyon lehet kiérezni, inkább egy kakaós-csokis torta benyomását kelti. :) De örülök, hogy kipróbáltam ezt a receptet, és nem csalódtam benne. Ti is bátran álljatok neki! :)

Mindenkinek jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése