2011. május 6., péntek

Epertorta

Igen, egy újabb torta, és igen, ez is epres...remélem nem unjátok még. :) Mentségemre legyen mondva, ez is anyák napjára készült, anyukámnak sütöttem, és hát ezt nem megosztani veletek elég nagy kár lett volna. :)
Nagyon megtetszett ez az egyszerű, de ötletes díszítés, így emellett döntöttem, mikor válogattam a különböző torták közül. Gondolom nem lepődtök meg, ha azt mondom, ezt is a No Salty-n találtam. :)


Hozzávalók(12 főre)

tésztához:
  • 8 tojás
  • 20 dkg liszt
  • 16 dkg cukor
  • csipet só
  • a recept nem írta, de én egy kevés sütőport is tettem bele
 krémhez:
  • 25 dkg eper
  • 40 dkg krémsajt
  • 10 dkg porcukor
  • 1 ek. zselatin
  • 1 dl narancslé
  • 2 dl habtejszín
díszítéshez:
  • kb. 35 dkg babapiskóta
  • 25 dkg friss eper
  • szalag

Először elkészítjük a tésztát. A fehérjéket a cukorral és csipet sóval keményre és fényesre verjük.
Hozzáadjuk a tojások sárgáját és elkeverjük, de ezt már csak alacsony fokozaton, majd hozzáadjuk a sütőport és lisztet, és óvatosan ezt is belekeverjük.
Sütőpapírral kibélelt tortaformába töltjük, és 180°C-ra előmelegített sütőben kb. 50-55 percig sütjük.
Ha kész, rácsra tesszük és legalább 1 órán át hagyjuk pihenni, kihűlni.
Közben elkészíthetjük a krémet. Ehhez az epret átpasszírozzuk (én fagyasztottam használtam) majd hozzákeverjük a krémsajtot és a cukrot, és alaposan kikeverjük.
A zselatint kb. fél dl vízben felmelegítjük, majd hozzáadjuk a narancslevet és alaposan elkeverjük, majd (nem túl melegen) hozzáadjuk az epres masszához, és összekeverjük.
A tejszínt egy külön tálban felverjük, én még pluszba tettem hozzá egy csomag habfixálót, a biztonság kedvéért, de ez persze elhagyható. Ha kész, óvatosan hozzáforgatjuk az epres alaphoz.
A kihűlt tésztát 3 felé vágjuk, az alsó lapot tálcára tesszük és megkenjük a krém egyharmadával.
Erre kerül a második lap, szintén megkenjük, és végül rákerül az utolsó lap is.
A maradék krémmel vonjuk be az egész tortát, az oldalát és a tetejét is.
A babapiskótáknak az egyik végét levágjuk, hogy egyenes legyen, hiszen csak így tudnak megállni a tálcán. Majd szépen az egyenes végükkel lefelé, a torta oldalához tesszük őket, picit belenyomva a krémbe.
Én váltogattam a piskóták elejét-hátulját, így egy kicsit változatosabb, és szép mintát ad, hiszen a piskóta egyik fele cukros, ezáltal világosabb is, mint a másik oldala.
Ezután vágunk egy megfelelő méretű és színű szalagot (kb. 130 cm), és megkötjük a piskótákon.
Figyeljünk, hogy mindenhol nagyjából középen legyen a szalag a tortán.
Már csak a tetejét kell díszítenünk, ehhez alaposan megmossuk az epret, és felvágjuk amilyenre szeretnénk és akármilyen formában a tetejére halmozzuk.
Hűtőbe tesszük 2-3 órára, vagy akár egy éjszakára is, majd tálalhatjuk.
Nálunk nagy volt a meglepetés, anyukámnak nagyon tetszett, és persze az íze...isteni. :) Az egész családnak jutott belőle és mindenkitől csak jót hallottam vissza. Azt hiszem ez a fajta díszítés különösen ajándékba, és nagyobb ünnepekkor az igazi...persze egy ilyen torta a sima hétköznapokat is ünneppé varázsolja. :)

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése