2011. május 3., kedd

Amerikai keksz

Eddig talán csak kétszer készítettem kekszet az életemben, az elsőt még gimnáziumban (nem is lett rossz), a második pedig a triplacsokis verzió volt nem is olyan régen. Azt hiszem ezen a téren kell egy is gyakorlás és tapasztalat. :)
A boltokban is lehet kapni kimondottan amerikai keksz néven futó sütikorongokat...az egyiket ki is próbáltam, és mit ne mondjak, meglepően finom volt. Gondoltam utánanézek, biztosan itthon is el lehet készíteni, vagy ha nem is pont olyat, de valami hasonlót biztosan. Mint sokszor, most is a No Salty-t böngésztem először, és találtam is egy potenciális receptet...nos, azt hiszem ha amerikai kekszet kívánok, csak ezt fogom sütni. :)


Hozzávalók(15-16 közepes/nagy kekszhez)


  • 20 dkg liszt
  • 15 dkg margarin
  • 10 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 5 dkg mogyoró
  • 1 kk. fahéj
  • 1 kk. sütőpor
A margarint a cukorral habosra keverjük, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat is, alaposan összekeverjük. A csokit és a mogyorót apróra törjük (én egy zacskóba szórtam, és a deszkán a klopfolóval adtam nekik...meg a szomszédoknak is egy kicsit :) ) és a törmeléket beleszórjuk a masszába. A receptben elvileg sós mogyorót írtak, de én nem voltam elég bátor hozzá, így sótlan mogyorót használtam.
Végül belekeverjük a lisztet, sütőport és fahéjat is.
Sütőpapírral kibélelünk egy tepsit, és egy evőkanál segítségével kis kupacokat készítünk.
Nekem a fent megadott mennyiségekből a képen látható adag lett. Persze ízlés szerint bármekkorára készíthetjük őket. 200°C-ra előmelegített sütőben, kb. 15 percig sütjük őket.
Természetesen most sem voltam türelmesebb...így még melegen elfogyott néhány darab. :) Az a jó benne, hogy még másnap is ugyanolyan finom, nem szárad ki...persze ha marad egyáltalán. Nekünk nem volt ilyen szerencsénk, így másnap újra elkészítettem, de akkor már dupla adagot, és így sikerült megmenteni néhány szemet a következő napra. :)


Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése