2011. április 16., szombat

Vaníliás bundáskenyér

Tudom, tudom ma még csak szombat van, és a bejegyzésnek holnap kellene érkeznie, de ezzel nem tudtam várni, muszáj volt megosztanom veletek, ezt a mennyei finomságot. :)
Nigella receptje alapján készítettem el. Azt nem tudom, hogy ti szoktatok-e édesen enni bundáskenyeret, de ha még nem, akkor mindenképpen próbáljátok ki.


Hozzávalók(2 főre)

  • 2 tojás
  • 4 teáskanál vanília aroma
  • 0,6 dl tej
  • 4 szelet toast kenyér (vagy akármilyen kenyér)
  • 2,5 dkg vaj
  • 6 dkg finom szemű kristálycukor
A tojásokat felverjük, hozzáadjuk a vanília aromát és a tejet, alaposan összekeverjük. Ebbe áztatjuk meg a kenyereket (mindkét oldalukat), jó sokáig, hogy megszívják magukat.
Melegítsük fel a vajat egy serpenyőben, majd süssük meg a kenyereket. Mindkét oldalukat 1-2 percig, aki szereti, hagyhatja, jobban megpirulni itt-ott a szeleteket.
 Egy tányérba szórjuk a finom szemű cukrot, és a megsült kenyereket alaposan megforgatjuk benne (még melegen). Aztán pedig már ehetjük is.
Akinek van türelme, az készíthet hozzá bármilyen gyümölcsből egy kis szószt. A gyümölcsöt kevés porcukorral és citromlével kikeveri és leönti vele a bundáskenyeret. Persze nekem nem volt türelmem ehhez, így azon melegében bepusziltam ezeket az édes kenyérkéket.
Holnap természetesen jelentkezem a következő bejegyzéssel, és visszatérünk a régi kerékvágásba. :)

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Ez tök jól néz ki! Valamelyik nap majd tuti megsütöm :)
    A Pain Perdu-t ismered? Én olyat csináltam már, az is hasonlít ehhez.

    VálaszTörlés
  2. Majd írd meg milyen lett. Én French toast néven ismerem, utánanéztem, nagyjából valami ilyesmi az is. :) Nigella kicsit leegyszerűsítette, de én pont ezt csípem benne. :)

    VálaszTörlés