2011. április 1., péntek

Pudingos muffin

Már nem ez az első muffin recept a blogon, de szerintem nem is az utolsó. Ezek az apró kis finomságok megunhatatlanok...kedvünktől függően készíthetjük édesen, sósan, gyümölccsel, különböző öntetekkel. Ezt a töltött változatot (csak úgy mint sok mást, a No Salty-n találtam).
Még a múltkor készítettem el, mikor vártam a barátnőmet. Szerintem felesleges is tovább vesztegetnem a sorokat, nézzük a receptet.


Hozzávalók

tésztához:
  • 15 dkg margarin
  • 15 dkg cukor
  • 15 dkg liszt
  • 3 tojás
  • 2 ek. kakaópor
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 1 cs. vaníliás cukor
töltelékhez:
  • fél cs. vaníliás pudingpor
  • 2,5 dl tej
  • 2 ek. cukor
Én ennek az adagnak a másfélszeresét készítettem el, így 19 db közepes muffin jött ki belőle.

Először is elkészítjük a pudingot az utasításnak megfelelően. Bármilyen ízű pudinggal készíthetjük, vagy akár lehet a tészta kakaó nélküli, akárhogyan variálhatjuk. Félretesszük a kész pudingot.
A tészta a következő lépés. A cukrot alaposan kikeverjük a vajjal, majd a tojásokat egyenként adjuk hozzá, és jól összekeverjük. Egy külön tálban összekeverjük a lisztet, kakaót, sütőport, vaníliás cukrot és a vajas masszához adagoljuk, és szép csomómentesre keverjük.
Elővesszük a muffinsütőt, én papírral bélelem ki, de lehet kivajazni és belisztezni is, kinek melyik módszer vált be jobban. A formába először egy evőkanál tésztamasszát teszünk.
Majd erre kb. 2 teáskanál pudingot halmozunk.
Végül pedig újabb egy evőkanál tészta következik, ezzel fedjük le a muffint.
Előmelegített sütőben, 180°C-on 15-20 percig sütjük.
Szerintem nagyon jól sikerült, a barátnőmnek is ízlett, másnap még a suliba is vittünk belőle, és ugyanolyan jó volt a tésztája, nem száradt ki. Én ezentúl minden muffint ezzel az alaprecepttel készítek majd, persze nem mindig kakaóval.

Mindenkinek kellemes tavaszi hétvégét és persze jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése