2011. április 12., kedd

Karfiolkrémleves sült szalonnával

A receptes füzeteket, újságokat már évek óta gyűjtöm, átnézni, elővenni viszont csak nagyon ritkán szoktam őket. Már kezdtek hiányozni, és egy kis ihletre is volt szükségem, így előpakoltam, na nem mindet, csak nagyjából a felét...de így is rengeteg. :) Szorgosan forgattam őket, és láss csodát, mindjárt az elsőben rábukkantam erre a levesre.
Sokáig nem szerettem a karfiolt, de az utóbbi időben egyre inkább vágyok a változatosságra. Krémlevesben még sosem ettem karfiolt, de ezentúl csak így fogom elkészíteni és persze rendelni is nagymamámtól, amikor ő főz. :) A receptet a 2008-as Príma Konyha magazin áprilisi számában találtam.


Hozzávalók(2 főre)

  • 25 dkg karfiol (tisztítva)
  • 5 dl alaplé (maradék hús-vagy zöldséglevesből, vagy kockából)
  • 2 dl tejföl
  • fél dl tej
  • 6 szelet bacon,
  • metélőhagyma 
  • só, bors
Az elkészítése nagyon egyszerű, és hamar megvan. Ha van maradék húslevesünk vagy más zöldséglevesünk akkor melegítsük fel. Én kockából készítettem az alaplevet, ehhez fél liter vizet feltettem melegedni, majd beledobtam a kockát és megvártam, amíg felolvad. Majd beletettem a karfiolt. (fagyasztottat használtam, de persze frisset is lehet).
Puhára főzzük a karfiolt, majd beleöntjük a tejet és tejfölt, és 1-2 percig hagyjuk rotyogni.
Levesszük a tűzről és botmixerrel pürésítjük a karfiolt.
Visszatesszük a tűzre, kevés borssal ízesítjük, ha kell sót is tegyünk bele. (nekem elég sós volt a kockától, így nem tettem bele külön sót) Még pár percig forraljuk, majd lezárjuk és letakarva félretesszük.
A bacont vékony csíkokra vágjuk és egy cseppnyi olajban megpirítjuk. Közben megmossuk a metélőhagymát és apróra vágjuk. Ha megpirult a szalonna, levesszük a tűzről és azonnal hozzáadjuk a hagymát, jól elkeverjük benne.
A levest tányérba merjük, és teszünk bele a hagymás-szalonnából is. Melegen tálaljuk. Fontos, hogy a bacon is meleg legyen. Én úgy készítettem, hogy a levest megcsináltam, félretettem, és este vacsorára felmelegítettem és közben csináltam meg a hagymás-bacont.
Egy szelet kenyérrel, vagy pirítóssal, vagy bármilyen sós péksüteménnyel kínáljuk.
Nem tudom mikor ettem utoljára ilyen finom krémlevest...de tényleg. Mindenki próbálja ki. :) Csak egy baj volt vele, hogy hamar elfogyott. :)

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése