2011. április 29., péntek

Házi krémtúró

Gyerekkorom óta rajongok a krémtúróért...mindegy, hogy sima, kekszes vagy gyümölcsös, csak jó sok legyen belőle. Persze mindig olyan szaporátlan, hiszen felnőttként, már fél fogamra se elég az az ici-pici tálkában kapható finomság. :)
Szóval egyrészt szaporátlan, másrészt pedig elég drága, ahhoz képest milyen kicsinyke tégelyben árulják. Ezért örültem meg nagyon, amikor Flóránál olvastam ezt a receptet. Így rögtön ki is próbáltam, és bizony nagyon finom lett a végeredmény.


Hozzávalók

  • 25 dkg túró
  • 1 cs. vaníliás pudingpor
  • 4 dl tej
  • 4 dkg cukor
  • 2 cs. vaníliás cukor
  • én tettem bele még reszelt citromhéjat és egy kis levet is, így pikánsabb lett
A tejből, cukrokból és a porból pudingot főzünk, majd félretesszük hűlni. Hozzáadjuk a túrót és krémesre keverjük.
Legközelebb ehhez sem ilyen darabos túrót választok, hanem a tégelyes fajtát, mert így nekem nem lett olyan krémes, viszont azt íze...hmmm. :)
Lehűtjük és kis tálkákban tálaljuk. Ízlés szerint tehetünk még bele citromlevet, én egy kis darált kekszet is csempésztem bele, és így szinte teljesen olyan lett az íze, mint a bolti testvérének.
Villámgyorsan elkészíthető édesség, és nagyon laktató is. Én a fent megírt mennyiségekből rögtön a dupláját csináltam meg, így jutott az egész családnak.
Nyáron különösen finom kis édesség, kellemes hideg, édes és mégis egy picit savanykás. :)


Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése