2011. április 5., kedd

Gesztenyés-meggyes édesség

Én ezen a néven ismerem ezt a desszertet, nem tudom, hogy van-e valami becsületes neve, vagy mint sok más ételnél, régiónként eltérő néven fut. Az viszont biztos, hogy nagyon szeretem. :)
Az elkészítése tulajdonképpen egy vicc, mert csak egymásra rakosgatjuk a hozzávalókat, viszont nem kifejezetten egy könnyű fogásról beszélünk...mert bár látványra nem tűnik töménynek, mégsem tudnánk befalni a fél tepsit. :)

Hozzávalók(kb. 5-6 főre)

  • 1 csomag babapiskóta (40 db)
  • 1 cs. vaníliás Aranka puding
  • 25 dkg gesztenyemassza
  • 1 üveg meggybefőtt (300-350 g)
  • 1 tábla étcsoki
  • 3 dl tej + áztatáshoz
  • rum vagy rumaroma
Először egy kis tálba kevés tejet öntünk, majd ízlés szerint teszünk bele rumot, vagy aromát. Előkészítünk egy tepsit, tálat, vagy akármit. :) A piskótákat egy pillanatra megforgatjuk a rumos tejben, majd ügyesen kirakjuk a tál alját.
Az Aranka krémet a csomagon található utasítás szerint elkészítjük, és rásimítjuk a piskótákra.
A gesztenyemasszát lereszeljük és ráterítjük a krémre, majd jó meleg vízbe áztatjuk a jégcsappá fagyott ujjainkat.
A meggyet lecsöpögtetjük és ráhalmozzuk a gesztenyére.
Erre egy újabb sor babapiskóta kerül, amit szintén megforgatunk a rumos tejben.
Végül pedig az étcsokit kis darabokra törjük és egy teáskanálnyi olajjal összekeverve gőz fölött, vagy mikróban felolvasztjuk. Én most a mikrót választottam. Amikor szép sima a csoki, egy kanál vagy bármilyen más célszerszám segítségével rácsorgatjuk a piskótákra. Akármilyen mintát választhatunk, én berácsoztam.
Végül pedig már csak türelmesnek kell lenni, ugyanis legalább 1-2 órát állnia kell a hűtőben, hogy megdermedjen a csoki, és összeálljanak a rétegek. Utána pedig szabad a vásár, mindenki előkaphat egy evőkanalat, és majszolhatja a finomságot. :)
Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése