2011. március 18., péntek

Pudingos kalács

Nagyon szeretem a pudingot és a kalácsot is, így ez igazán tökéletes kis desszert a számomra. Sok helyen olvastam már ennek a receptnek a különböző leírásait, végül elkészítettem az én variációmat.
A lényege a megmaradt és kissé megszáradt kalács, croissant és egyéb édes péksüti maradékok megmentése a kukába dobástól, de tulajdonképpen zsemléből, kifliből is elkészíthető, csak több cukor hozzáadásával. Persze nem kell feltétlen maradék legyen, én külön erre a célra veszek egy egész kalácsot. :)


Hozzávalók(1 tepsire)

  • 1 kalács (vagy ennek megfelelő mennyiségű édes tészták, maradékok)
  • tej
  • 2 cs. vaníliás pudingpor
  • vaníliás cukor
  • csoki
A pudingot elkészítjük az utasítás szerint. (én kevesebbet cukrot teszek bele, nagyjából az előírt mennyiség felét) A kalácsot felszeleteljük, egy külön tálba öntünk kb.2-3 dl tejet, ebben elkeverjük a vaníliás cukrot. A kalács szeleteket egy pillanatra beleforgatjuk a cukros tejbe, majd egy kivajazott tepsi alját szépen kirakjuk vele.
Erre rákanalazzuk a puding felét, majd megszórjuk reszelt csokival.
Erre jön még egy sor tejbe áztatott kalács, és a maradék puding. Nekem maradt még egy két szelet kalács, azt is beáztattam tejbe, és kisebb darabkákra tépve, itt-ott bedugdostam az egész tetejébe, végül pedig alaposan megszórjuk még reszelt csokival.
Betesszük a sütőbe és kb. 180°c-on 20-25 percig sütjük. És ízlés szerint melegen vagy hidegen kínáljuk...én nem tudom eldönteni hogyan szeretem jobban, mindegy csak sok legyen belőle. :)
Sokféle módon variálható, tehetünk bele gyümölcsöt, lekvárt, diót, vagy más ízű pudinggal is elkészíthetjük.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése