2011. március 22., kedd

Kevert almás süti

Ezek az egyszerű, sima kevert sütemények minden háziasszony kedvencei. Villámgyorsan kész, csak egy tálban összekeverjük a hozzávalókat és mehet a sütőbe.
A múltkori vásárlásnál eltúloztam az almák mennyiségét, és kezdtek már puhulni. Elkerülendő, hogy a kukában landoljanak kerestem valami gyors receptet. Rengeteg változata van, én találomra kiválasztottam az egyiket innen.


Hozzávalók

  • 30 dkg reszelt alma
  • 30 dkg liszt
  • 3 tojás (én négyet tettem bele, mert túl picik voltak)
  • 18 dkg cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 14 dkg vaj
  • 1 cs. sütőpor
  • kevés citromlé és fahéj
Először is meghámozzuk és lereszeljük az almákat, majd egy tálba tesszük, öntünk hozzá kevés citromlevet és ízlés szerinti mennyiségű fahéjjal összekeverjük, majd a hűtőbe tesszük.
A tésztához a tojásokat habosra keverjük a cukorral, vaníliás cukorral, majd beletesszük a vajat, lisztet és sütőport is és alaposan kikeverjük. Majd elővesszük a reszelt almát, jól kinyomkodjuk a levét és a tésztához adjuk.
Összeforgatjuk egy falapáttal, majd sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük.
Én nem terítettem szét teljesen, mert túl vékony lett volna. Majd 200°C-on 20-25 perc alatt aranybarnára sütjük.
Hagyjuk kihűlni, felszeleteljük és kínáljuk.
És készen is vagyunk, mondtam, hogy egyszerű lesz. :)
Tehetünk bele még darált diót, mandulát, mogyorót, vagy lekvárokat is, kinek éppen mihez van kedve.


Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése