2011. március 27., vasárnap

Amerikai krémes

Ki ne szeretné a krémest...én nagyon is. :) Persze olyat, amit a cukikban lehet kapni, otthon szinte lehetetlen elkészíteni. Nagyon sok receptet és könyvet bogarásztam át, remélve, hogy meglelem AZT a receptet, de persze egyik sem volt pont olyan. Viszont találtam helyette mást...az amerikai krémes leírását, mondanom sem kell, másnap nekiálltam. :)
Az nem derült ki, hogy mitől amerikai ez a krémes, és mi a története, de az biztos, hogy nagyon gusztán nézett ki a képeken. Így a jó kis vasárnapi ebéd megkoronázása lett a feladata.


Hozzávalók(10-12 főre)

tésztához:
  • 7 tojás sárgája
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 13 evőkanál víz
krémhez:
  • 7 tojás fehérje
  • 8 evőkanál cukor
  • 2 cs. vaníliás pudingpor
  • 6 dl víz

tetejére:
  • 4 dl habtejszín
  • csokireszelék

Először elkészítjük a tésztát, a tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét eltesszük későbbre. A sárgáját alaposan kikeverjük a cukorral és vízzel, majd belekeverjük a lisztet, kakaót és sütőport is. Nagyon szuper állagú tésztát kell kapjunk.
Egy sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük és 180°c-on 20 percig sütjük.
Nem kell teljesen megsütni, mert még visszatesszük a sütőbe. Nekem ilyen lett:
Miközben sül a tészta, elkészíthetjük a krémet. Ehhez a fehérjéket kemény habbá verjük a cukorral.
Egy közepes lábosban a pudingot felfőzzük a vízzel. Elég sűrű pépet kapunk.
Majd azonnal hozzáadjuk a felvert fehérjehabot, és egy fakanállal óvatosan összeforgatjuk.
Közben a tésztánk is elkészült, kivesszük a sütőből és ezt a habot szépen rásimítjuk.
És azonnal visszatesszük a sütőbe, és ugyanazon a hőfokon (180) sütjük még 10 percig. Nem szabad pirosra sütni a habot! Bőven elég a 10 perc, főleg, hogy a sütőnk még meleg.
Most egy kis pihenő következik, meg kell várni, amíg teljesen kihűl az egész, habostól, tésztástól. Amikor ez megtörtént, felverjük a tejszínt. Én Hulalát használok, mert ez nem esik össze és tartósabb, de aki nem akar kockáztatni, az tegyen bele habfixálót. A kemény habot elsimítjuk a sült krém tetején. Csokiból forgácsokat készítünk, vagy csak lereszeljük és megszórjuk vele a süti tetejét.
A krémje megszólalásig hasonlít a cukrászdában kapható krémesre, és egyáltalán nem tömény, pedig én tartottam tőle kicsit. Istenien finom, könnyű...hmm kár, hogy nem bírok többet enni belőle. :) Ajánlom mindenkinek.

Jó étvágyat kívánok!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése