2011. február 21., hétfő

Zöldséges sült rizs

A tegnapi finom édesség után ma valami sósra és zöldségesre vágytam. Ez utóbbi nálam elég ritkán fordul elő. :)
Egy gyorsan összedobható egytálételt kerestem, amivel nincs sok macera, nem kell előtte órákig a konyhában ácsorognom. Sokszor persze kifejezetten jól esik a konyhában bíbelődni, na ma nem ilyen nap volt.
Újabban igen csak rászoktam a No Salty-ra (mindenkinek ajánlom), és persze hamar meg is találtam ezt a receptet. Némi módosítással és helyettesítéssel ugyan, de elkészítettem, mondhatjuk, ez volt az alap. :)
Mennyiségeket most nem írok, mert ízlés kérdése, hogy ki, miből, mennyit tesz bele.


Hozzávalók

rizs, brokkoli, borsó, kukorica, póréhagyma, 3 tojás, kevés sajt
Először is a rizst megfőzzük a szokásos módon. Én ezúttal jázmin rizst használtam, amit egy nagyon jó kis keleti ételeket, hozzávalókat árusító boltban vettem. A borsót a kukoricával pár percre sós meleg vízbe tettem, hogy megpuhuljanak. Majd ugyanezt tettem a brokkolival is. A póréhagymát felkarikáztam, majd összevagdostam.
Egy nagy serpenyőben kevés olajat melegítünk, majd a kész rizst ebben megpirítjuk, kinek mennyire szimpatikus.
Hozzáadjuk a zöldségeket, és óvatosan összekeverjük, közben sóval, borssal ízesítjük.
Végül középen készítünk egy kis lyukat a fakanállal, és beleöntjük a felvert tojásokat, majd néhány gyors mozdulattal összeforgatjuk a rizzsel, addigra szinte meg is sül a tojás.
Kevés reszelt sajttal megszórjuk, és melegen tálaljuk.
Nekünk nagyon ízlett, tökéletes köretként, előételként, de egy könnyű vacsora vagy ebéd gyanánt önmagában is megállja a helyét.Ez az étel is millió variációban elképzelhető, mindenki megpakolhatja kedve szerint.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése