2011. február 18., péntek

Sült tészta

Nem is tudom hol kezdjem... valamelyik nap átlapozgattam két Nigella-féle szakácskönyvet, és bejelölgettem azokat, amiket majd biztosan el fogok készíteni. Ezek között szerepelt a sajtos makaróni és a fokhagymás pancetta (szalonna). Hát én a kettőből csináltam egy receptet, és jobb híján a sült tészta nevet kapta.
Először még azon gondolkodtam, hogy valami mást kellene vacsira készítenem, mert ez olyan snassz. Addigra viszont már előkészítettem mindent, nem volt kedvem nekikezdeni valami másnak. A végeredmény azonban magért beszél, kár hogy illatokat nem tudok átadni nektek a blogon keresztül...az egész lakást betölti a sült bacon és fokhagyma mennyei illata. :)

Bár én eddig is szerettem Nigellát nagyon, de ezek után... nincs is rá szó. Nagy nagy respekt Nigella!!

Hozzávalók(2 főre)

25 dkg széles metélt, negyed csomag bacon (pancetta híján), 2 dl főzőtejszín, 1 kis doboz tejföl, 4 evőkanál tej, 10-15 dkg reszelt sajt, 2-3 gerezd fokhagyma, só és bors, margarin a tepsi kikenéséhez
A folyékony hozzávalókat egy kis tálban összekeverjük, sóval, borssal ízesítjük. A tésztát kifőzzük. Közben a darabokra vágott bacont kivajazott tepsibe fektetjük, és melléteszünk 2 gerezd megroppantott fokhagymát. (nálam ez azt jelenti, hogy egy széles pengéjű késsel erősen rányomok, és akkor megroppan a hagyma, így az íze tökéletesen átjárja az ételt).
Ezt így szépen betesszük a sütőbe, hogy jól megpiruljanak a szalonna darabkák. Mikor már eléggé pirultak, kivesszük a sütőből, kikapjuk a 2 fokhagymát, és az időközben kifőtt tésztát beleforgatjuk a vajas baconbe. (vigyázzunk, mert én szépen elégettem a kezem egy óvatlan pillanatban)
Majd szépen ráöntjük a tejszínes keveréket, és megszórjuk a sajttal.
Visszatoljuk a sütőbe, és 10-15 perc alatt világosbarnára sütjük.
Íme a végeredmény, az illatokról nem is beszélve. Annak ellenére, hogy nem voltam éhes, egy jó kis adagot belapátoltam belőle.
Nekem egy kicsit kevés volt a tejszínes massza, úgy látszik elég jól felvette a tészta, szóval legközelebb több tejszínt, vagy tejfölt teszek bele. (a recept még az eredeti, kevesebb mennyiséget írja)
Természetesen akármit tehetünk hozzá, akár a bacon helyett, vagy mellé is.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése