2011. február 16., szerda

Mini sajtos rudak

Ma reggel elég későn keltem, kicsit punnyadt is voltam, de mindenképpen kellett valami kis sós rágcsát készítenem a délelőtt folyamán, amit 11-re be is fejezek, és nem kell hozzá bűvésznek lennem. Csak remélni tudtam, hogy találok ezeknek a követelményeknek megfelelő receptet.
Már jó néhányat átolvastam, de valami mindegyikben hibádzott. Az egyiket pihentetni kellett volna 3 órán át, nekem viszont összesen volt 2 órám mindenre. :) A másikhoz meg nem volt meg minden hozzávaló. (be kell szereznem ecetet is) Jó néhány perc és recept után végre sikerült egy olyat találni, ami minden szempontból tökéletesnek tűnt, és a hozzászólások mindegyike is dicsérte.


Hozzávalók(kb. 4 személyre)

40 dkg liszt, 30 dkg margarin, 2 evőkanál tejföl, 2-3 kávéskanál só, 2 tojássárgája a tésztába és plusz 1 a kenéshez, a tetejére bármilyen sajt, vagy különféle magok, vagy a kettő vegyesen :)
 A lisztet egy nagy tálban összemorzsoljuk a kissé olvasztott vajjal, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót, és alaposan összegyúrjuk. Egy jó kis állagú gombócot kell kapnunk. (szerintem nagyon jó a tészta receptje, könnyű vele dolgozni) Esetleg egy kis plusz lisztet elbír, de ezt a gyúrásnál úgyis látjuk, ha kell tegyünk bele bátran.
Lisztezett deszkán kinyújtjuk. (én kétfelé vettem, mert elég kicsi a deszkám, így könnyebb volt vele dolgoznom, nem lógott le az asztalról) Megkenjük a sárgájával, majd megszórjuk a kívánt feltéttel, és ízlés szerinti formákra vágjuk, akár szaggatni is lehet, akkor pogácsát kapunk a végén. Én most idő hiányában csak gyorsan felvágtam ilyen hosszúkás alakúra. Kivajazott, vagy sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk.
Előmelegített sütőben 170°C-on 8-10 percig sütjük. Én elég világosan szeretem, de mindenki süsse ízlése szerint.
Íme a végeredmény. Nagyon finom lett, már alig maradt belőle, pedig számítottam rá holnap reggeli gyanánt egy kis kakaóval, de azt hiszem újra kell gondolnom, mert reggelre csak a morzsákat fogom megtalálni.

Jó étvágyat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése