2011. február 2., szerda

Csörögefánk

Februárral elkezdődik a farsangi időszak, amiről mindenkinek a jelmezes-beöltözős bálok, és a fánk jut eszébe. Ilyen bálban utoljára a gimiben voltam, bár akkor nem volt beöltözés, hiszen az olyan gyerekes dolognak számított 16-17 évesen. :)

Ha bálba nem is járunk, de fánkot azt készíthetünk, hogy meglegyen a hangulat. Ilyenkor általában a klasszikus szalagos fánkot, vagy a csörögefánkot készítik az emberek. Sajnos méltatlanul elhanyagolt édességről beszélünk, hiszen ezen időszak kivételével csak nagyon ritkán találkozni vele, pedig többre volna érdemes.
Mindkét fajtát nagyon szeretem, most a csöröge verziót sütöttem meg, anyukám receptje alapján.

Hozzávalók

21 dkg liszt, 3 tojássárgája, 2 teáskanál porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, fél mokkáskanál só, 1-1,5 dl tejföl (én kicsit többet tettem bele, mert a 700 grammos dobozból nem tudtam pontosan kiszámítani, így a gyúrásnál több lisztet kellett hozzáadnom)
A hozzávalókból könnyen gyúrható tésztát készítünk, majd hagyjuk pihenni egy óráig, vagy akár tovább is.
2 egyenlő részre vágjuk, és egyenként lisztezett deszkán kinyújtjuk.
Majd derelye, vagy pizzavágóval (nekem csak ez volt otthon) megpróbálunk rombuszokat vágni, és mindegyik közepén egy kis bemetszést ejtünk. (az enyémek nem túl szépek)
Fogjuk a kis darabokat és a bal és jobb csücskét is áthúzzuk a közepén található vágáson. Nagyjából ilyenek lesznek. De akadt olyan is, aminek csak az egyik csücskét tudtam áthúzni. (nyilván a béna felvágás miatt, de azok is finomak lettek)
Bő olajban pár perc alatt aranybarnára sütjük. Vigyázzunk, hogy az olaj forró legyen, de ne égessen! Egyszerre pedig csak keveset tegyünk bele. Majd szalvétára szedjük, és azon melegében megporcukrozzuk.
Önmagában vagy ízlés szerinti lekvárral, vagy vanília öntettel kínáljuk.
Mi vacsora után csócsáltuk el, csak így natúran. :)
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése