2011. február 10., csütörtök

Csíkos tallérok

Egy korábbi bejegyzésben írtam a csigasajtosról. Na kérem, megtaláltam az édes megfelelőjét. Ismét csak köszönet a No Salty-nak.

Teljesen hasonló módon kell elkészíteni, látványra még jobb is, mint a sós társa. Ugyanúgy tökéletes összejövetelekre, ezt is el lehet tenni a hűtőbe, fagyasztóba hosszabb távra, de garantáltan hamar elkapkodják. Ha legközelebb jönnek a barátaim rajtuk is tesztelem majd. :)

Hozzávalók(1 nagy rúd lesz belőle)

50 dkg liszt, 20 dkg porcukor, 20 dkg margarin, 2 tojás, 1 cs. vaníliás cukor, 1 cs. sütőpor, 2 evőkanál kakaópor, csipet só
Minden hozzávalót össze kell keverni, de mivel lesz egy kakaós és egy fehér lap, én már eleve elfeleztem a mennyiségeket, és külön-külön tálban kevertem őket össze.
Vigyázzunk, a kakaóport csak a kakaósnak szánt felébe, a vaníliás cukrot pedig csak a fehér felébe tegyük bele! A sütőport pedig felezzük el, kicsit mindkettőbe tegyünk, ahogyan a sót is!
Ezután mindkét tésztát gyúrjuk össze. Nekem kicsit lágy lett a tészta, ezért kevés lisztet még tettem bele.
Ezután lisztezett deszkán kb. egyforma nagyságúra nyújtjuk őket.
Majd egymásra fektetjük őket, a felesleget, vagy ami kilóg, levághatjuk, de én nem tettem, Lehet egy kis szépséghibája, és a szélén lemaradt falatkák a legjobbak. :)
Szorosan feltekerjük. Minden fordításnál meg is nyomkodhatjuk, hogy valóban jó szoros legyen. Nekem elsőre nem sikerült, szétesett mire a végére értem. Szóval bátran szorongassuk meg tekerés közben.Elég hosszú tekercset kapunk, én félbe vágtam, hogy könnyebb legyen betenni a hűtőbe.

Folpackba csomagoljuk, és betesszük a hűtőbe legalább másfél órára. De ha reggel megcsináljuk estig is ott maradhat. Majd szépen felkarikázzuk. Túl vékonyra nem tudjuk, és nem is érdemes, mert akkor elkezd szétesni a kis csiga. Előmelegített sütőben 170-180°C-on, 15-20 perc alatt megsütjük.
Persze nem tudtuk megállni, hogy ne kóstoljuk meg még melegében. :) Nagyon finom lett, és nincs vele sok macera.

Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés: