2011. február 1., kedd

Chilis bab

Először is szeretném leszögezni, hogy én sem a babot, sem a csípős dolgokat nem szeretem. Akkor meg mi a csudát keres ez a recept a blogomban? A férjem imádja. :) Ennek ellenére elég ritkán készítjük. Igen készítjük, mert ilyenkor ő is szeret a konyhában sündörögni és besegíteni, na meg persze belekóstolni. Szóval ez akár egy közös program is lehet, bár nem tudom, hogy a többi férfi mennyire mutat hajlandóságot az ilyesmire...vagy csak nekem van szerencsém?! :)


Aki az eredeti chilis bab receptet várja, az csalódni fog, mert ebben nincs hús. Pontosabban darált hús.

Hozzávalók(kb. 3-4 főre)

fél csomag bacon szalonna vékony csíkokra vágva, 2 fej vöröshagyma, 3 gerezd fokhagyma, 1 kis konzerv kukorica, 1 konzerv darabolt paradicsom, 3 konzerv paradicsomos bab, őrölt chili por, só, bors, bazsalikom, és egy kis szárított jalapeno
Először a kis csíkokra vágott bacont sütjük meg egy lábosban kevéske olajon, majd hozzátesszük a vöröshagymát, és pici vízzel felengedve megpároljuk. Ha már majdnem jó, beletörjük a fokhagymát.
Ezután beletesszük a babokat, paradicsomot, és kukoricát is, még egy kevés vizet, és összeforraljuk őket.
Ha rottyant párat, levesszük a tűzről, és tálalhatjuk is. Tehetünk bele akár paprikát, vagy ízlés szerint bármit.
2 nagy szelet kenyérrel tökéletes vacsora vagy ebéd...vagy mindkettő, ha elég nagy adagot készítünk. :)
Én nem állíthatom, hogy nagyon finom, mert még csak meg se kóstolom a csípős ételeket, de a férjem ha tehetné egyszerre két kanállal tolná befelé, szóval gyanítom, elég jól sikerült.


Jó étvágyat kívánunk!

2 megjegyzés:

  1. Pedig össze se beszéltünk! Véletlen, hogy ma én is pont ezt főztem?! :)
    Bár én egy kicsit másképp készítettem, az enyém vegán lett...

    VálaszTörlés
  2. Én nem hiszek a véletlenekben :)

    VálaszTörlés